• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Ja, leva "normalt" är ju högst beroende på situationen.
Kändes helt normalt att betala närmare 10K i ränta per månad när jag köpte bostad, trots mycket sämre inkomst än idag.
När bundna räntan löper ut kommer kanske 3K i ränta per månad kännas som rena rånet.
Under värnplikten hade man väl 21 kr om dagen första sex månaderna, även det kändes då normalt...
Ja, det är klart. Men leva någorlunda normalt i förhållande till min inkomst då tänker jag.

Det motiverar en också att sköta skuldsanering felfritt eftersom om man förlorar det och går tillbaka (rent hypotetiskt)till löneutmätning kan dem sparade pengar utmätas, eller hur?
Precis, tycker det har blivit ganska roligt att spara och sköta mig ekonomiskt också, något som jag verkligen längtat efter att kunna göra i många år, att få möjligheten att hantera en privatekonomi korrekt och utan stress. Jagat snabba pengar hela livet, har aldrig slutat bra och jag är spyless på det. Kan tänka mig någon gång i framtiden att börja spara på börsen i fonder, men just nu vill jag bara vara en sparsam medelsvensson med pengar på kontot och inget annat

Skulle man få löneutmätning så tror jag dom kan ta pengarna (men då ska verkligen något gå snett)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ja, det är klart. Men leva någorlunda normalt i förhållande till min inkomst då tänker jag.


Precis, tycker det har blivit ganska roligt att spara och sköta mig ekonomiskt också, något som jag verkligen längtat efter att kunna göra i många år, att få möjligheten att hantera en privatekonomi korrekt och utan stress. Jagat snabba pengar hela livet, har aldrig slutat bra och jag är spyless på det. Kan tänka mig någon gång i framtiden att börja spara på börsen i fonder, men just nu vill jag bara vara en sparsam medelsvensson med pengar på kontot och inget annat

Skulle man få löneutmätning så tror jag dom kan ta pengarna (men då ska verkligen något gå snett)
Jag vet om din tidigare situation och tycker verkligen att du förtjänar allt väl, nu är det bara upp till dig-som tur är.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Kommer betalplanen/förslaget i kvira lr hem?
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
På tal om ingenting, jag tycker det är extremt stressande med Kivra :rolleyes: innan man fick inledande så spelade det inte så stor roll för mig att det pingade då och då från kronofogden i Kivra. Nu känner jag bara rädsla varje gång att det ska komma ett beslut om avslag. Det är mer stressande att ha fått inledande än det var innan man fick det tycker jag.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
På tal om ingenting, jag tycker det är extremt stressande med Kivra :rolleyes: innan man fick inledande så spelade det inte så stor roll för mig att det pingade då och då från kronofogden i Kivra. Nu känner jag bara rädsla varje gång att det ska komma ett beslut om avslag. Det är mer stressande att ha fått inledande än det var innan man fick det tycker jag.Så en plan får ja. Men det kan ju jävlas efteråt sen.
Ja det är skit :D nu har ja visserligen fått bekräftat att min handläggare ska skicka förslaget till mig i slutet på maj. Men det kan ju strula sen,
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Beviljat sanering f*n vilken känsla min handläggare ringde och sa att alla borgenärer godkände betalplanen och jag fick skuldsanering. Väntar bara på beslutet som hon ska skicka till mig. Är så lycklig
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
413
Poäng
527
Beviljat sanering f*n vilken känsla min handläggare ringde och sa att alla borgenärer godkände betalplanen och jag fick skuldsanering. Väntar bara på beslutet som hon ska skicka till mig. Är så lycklig
Stort grattis! :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
En fråga.

Jag har 2 borgenärer kvar som ska signera. Den ena inkom först här om dagen så får väl snällt vänta några extra veckor på just dom.
Däremot ett bolag har nu på flera månader inte skrivit på delgivningen.
Då sa min handläggare att detta bolaget den 27:e maj kommer räknas som delgiven ändå. Jag frågade "hur" då så hon "vi har våra steg vi föjer".

Vad menar hon med det? Detta är typ "sista alternativet" när dom ska delge ett företag, vad är det man gör då som gör att dom blir delgivna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp