• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Nån som har koll på hur lång tid det kan ta innan kfm påbörjar ens ärende igen efter att tingsrätten skickat det tillbaka?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Jag är så lycklig nu! Tingsrätten går på min linje och anser att det är skäligt att bevilja mig skuldsanering!!!!!!
Stort grattis! Ibland lönar det sig verkligen att överklaga när man anser att handläggaren tagit fel beslut.
 

Tzatziki

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Fick avslag innan inledande då dom ansåg att jag gett bort en tillgång när jag skrev över min del av huset på min man. Detta var för över 10 år sedan. Tingsrätten ansåg att jag då inte kunde veta att värdet skulle stiga och att jag gjort mer än tillräckligt för att betala mina skulder. Så nu väntar jag bara på kronofogden och beslut om inledande :)
Ett stort GRATTIS!! :)
 

nowayback

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Nån som har koll på hur lång tid det kan ta innan kfm påbörjar ens ärende igen efter att tingsrätten skickat det tillbaka?
När KFM får tingsrättens beslut går det rätt snabbt: hade lämnat in överklagande efter avslag 31//2024, tingsrätten beslöt i min favör 8/4/2024 och 17/4/2024 återupptogs förfarandet och jag fick inledande.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Stort grattis!
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
När KFM får tingsrättens beslut går det rätt snabbt: hade lämnat in överklagande efter avslag 31//2024, tingsrätten beslöt i min favör 8/4/2024 och 17/4/2024 återupptogs förfarandet och jag fick inledande.
Grattis!
Får man fråga varför du fick avslag först?
Var det du som hade en skatteskuld för 2023 med i din skuldsanering?
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Jag är så lycklig nu! Tingsrätten går på min linje och anser att det är skäligt att bevilja mig skuldsanering!!!!!!
En dum fråga kanske-vet du (har du funderat om)vad skulle det kosta dig om du förlorat eller skulle det kosta något överhuvudtaget?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Funderar lite på det här med omprövning.

Mitt belopp jag ska betala (om jag beviljas skuldsanering nästa månad) är baserad på min sambos inkomst också.

Men om jag gör en omprövning där jag har högre lön och säg jag skriver att min sambo har 10.000 fast hon tjänar 30.000 kollas det upp?

I såfall utav vem? Gör Skatteverket det? Borgenärer? KFM?
När jag omprövade tittade kfm på både min lön och min mans lön på Skatteverket innan de tog beslut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp