• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inte aktuellt längre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
302
Mottagna reaktioner
199
Poäng
366
uppskattar era stöd verkligen, känner mig så ensam i denna situation. Just nu är det lugnt hemma, men vi pratar inte. Vi får se vad kommer att hända vidare.
Om du vill får du kontakta mig privat. Jag har egen erfarenhet av en snarlik situation och flaggar för hans beteende, det är inte okej att använda barnen på det sättet, någonsin. Finns här som stöd om du behöver.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Jätte tråkig situation, jag förstår dock att han är fullt förbannad och vill lämna och skydda sina barn. Det rättfärdigar absolut inte att hota dig eller bara hotfull. Du får ge han utrymme för om detta inte är första gången du gör detta så har han hela bördan på sina axlar. Att dag in dag ut gå slita för att få det att gå runt genom, det krävs mycket det med. Vad hade hänt nu om han hade varit med i en olycka och inte kan försörja för tillfället?

Du måste först och främst ge din partner utrymme just nu och börja tänka på hur du ska hantera ditt spelmissbruk. Det är tyvärr bara du som kan bevisa det för din familj att du kan och du bär tyvärr ansvaret. Ta hjälp av myndigheter och organisationer om det krävs. Om du tror det hjälper dig med ditt missbruk så är det de du ska göra.

Jag känner sympati för dig, för jag är själv spelmissbrukare och har varit i liknande situation, men det handlar inte om oss i denna situationen. Det handlar faktiskt om vad vi har ställt till med och utsatt våran familj för, och det kan vara en motivering att aldrig hamna där igen.

Ta hand om er!
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
386
Mottagna reaktioner
227
Poäng
407
Jag ger honom utrymme, det är bara det jag kan höra nu. Ska ha den första zoom möte idag med andra spelberoende i spelfriheten. Jag vill absolut bli av med den. Tänker faktiskt hut kunde jag vara så svag och ge mitt liv till spelande, hatar spel! Det kommer att vara tyvärr en stor svart fläck på mig hela livet. Skulle jag kunna starta om bara mitt liv. Jag behöver verkligen hans stöd men vet ej om jag kommer att få den.
Även han har spelat, vi spelade tillsammans då och då. Han hade gjort dumheter och spelade ibland lite mer än man skulle och han vet faktiskt ångesten som kommer efter. Men han har inte blivit beroende och han spelar inte redan i flera år och det vet jag.
varför var jag så svag
Du får inte se det så, han är med dig. Hade han inte varit det hade han gått sin väg för längesen. Han är arg och besviken, det är okej att han är det. Det är dock inte okej att vara hotfull osv så uppfatta mig rätt. Du klarar det, jag vet exakt vad du pratar om, jag har varit där jag kan relatera till 110% men du kan om du vill. Pengar är inte allt min vän, vi spelar för att vinna pengar och leva en livsstil som inte är sann. Vi känner oss stora och rika och allt däremellan när vi vinner men det är inte realiteten tyvärr. Det är okej att leva vanligt.

Jag personligen hade en livsstil som var hetsig, mycket pengar in och ut osv osv. Jag trodde inte på terapi och allt det där heller men jag kom till en punkt där jag fick ett ultimatum från min sambo och livet i sig. Jag testade och jag är spelfri, jag driver 2 bolag och har det bra. Självklart kliar det i fingrarna fortfarande nån gång då och då men jag lever bra jag behöver det inte mer. Jag är glad med det jag har. Jag rekommenderar dig att sluta älta det förflutna och gå framåt, ta den hjälp som finns, testa något nytt. Hitta en hobby vad som. Det är enklare sagt än gjort men bevisa för dig själv att du kan, vi tror på dig och lita på mig din familj tror som mest på dig!
 

Kulan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Oavsett vad du har gjort rättfärdigar det inte din sambos hotfulla reaktion. Även om han är arg eller inte menar det han säger så har han fått dig att känna dig otrygg och skapat obehag hos dig. Inte ok.

Hoppas mitt i allt jobbigt att återfallet inte påverkat din skuldsanering. Var det ett kortare återfall eller har du förlorat mycket så att du inte kan betala på din skuldsanering? Hur länge har du haft skuldsanering? Jättebra att du har spärrat dig och tar hjälp. Inte ovanligt med återfall när man har en beroendesjukdom.

Viktigt att tänka när den starka ångesten kommer efter ett återfall är att det går att ”jobba hem” igen. Återfallet kan annars få spelhjärna att tänka ” det är ändå kört så jag kan spela mer”.
 

Desperat88

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Ju det känns bra faktiskt, han börjar småprata med mig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp