• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande. Vad händer nu?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Låter också ngn annan svara som är mer insatt.
Har också inledande men känner mig som en brottsling . Kontot blev spärrat , skaffa nytt konto , ringa till mina försäkringar och byta kontonummer mm t.om mitt abonnemang på glasögonen sades upp fast jag betalar de varje månad .

jag förstod att de skulle bli jobbigt men mår rätt pissigt faktiskt
Är det möjligen så att du hade krediter på kontot?

Jag har helt vanligt konto. Inga krediter etc. Så räknar med att det inte blir spärrat.
Tror jag läst förut att de som haft krediter etc, fått dessa spärrade och omgjorda till vanligt.

Misstänker att du har abonnemang via klarna? Hade du andra skulder där med?
Livet med skuldsanering är väl sådan, att man inte kan få saker på abonnemang etc.
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Låter någon mer insatt svara på dina frågor men jag och andra vill säkerligen veta dina förutsättningar. Hur stor summa lån? Senast tagna lån? Anledning till lånen? Barn? Ålder på dig själv.

Å grattis!
Ca 900 000 i skulder.
Samlingslån tagna senaste året.
Barn
34år.
Konsumtionslån, mm. Inga spelskulder etc.
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Det som händer nu är att du kommer få en betalplan som du skall godkänna.
Att skulder byter ägare sker hela tiden.
Killgissning; huvuddelen som får inledande får beviljad skuldsanering.
Om någon motsätter sig går ärendet till jurist på KFM som kommer fatta beslut om sanering eller inte. Så var det i mitt fall och det beslutades till min fördel. Du får besked om vem som ev motsätter sig och varför.
Toppen tack.

Tyckte hon nämnde något om att det skulle dyka upp en betalplan. Är lite rädd att borgenärerna ska motsätta sig detta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Ca 900 000 i skulder.
Samlingslån tagna senaste året.
Barn
34år.
Konsumtionslån, mm. Inga spelskulder etc.

Låter som att du ändå hade lite tur?
900.000 är inte såååå extrema summor när du ändå är en ung person. Speciellt med tanke på att det är nya lån dessutom.

Men otroligt glad för din skull. Grattis!
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Låter som att du ändå hade lite tur?
900.000 är inte såååå extrema summor när du ändå är en ung person. Speciellt med tanke på att det är nya lån dessutom.

Men otroligt glad för din skull. Grattis!

Beror ju helt och hållet på vilken inkomst man har också plus andra förutsättningar såklart.

Själv hade jag 850.000 i skulder och en inkomst på ca 27.000 före skatt. Var 34 när jag blev beviljad sanering.

Det handlar ju inte bara om hur stora skulder man har utan även förutsättningarna för att betala av dom. Räntor, inkomst, boende, barn, ålder, sjukdomar räknas ju in och då kan ju förutsättningarna vara extremt olika i förhållande till vem som får en skuldsanering.
 
Senast ändrad:

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tex om du har en skuld till din bank så säger de upp det kontot och allt som du har på avbetalning sägs upp då allt som uppkommit innan inledande ingår i saneringen.
Nej men så är det ju ändå inte. Ja en del banker kanske. Vi hade skuld hos vår bank men inte sas våra konton upp. Det enda kontot o kortet som avslutades var ett extra konto o kort m tillhörande kredit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp