• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inkassobolag, till var sms lån?

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Det sjuka är att axactor håller på o gå i konkurs :facejoy:
Klarna använder sig av i princip alla, mycket axactor och sileo
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Roliga var att axactor ville visa att dem var bästa inkassobolag med pengar o massa men failade visst med investeringar med stora köp av portföljer. Axactor har väldigt mycket uppköpta fordringar. Har hört rykten ifrån folk som jobbat där men bytt till inkassobolaget jag jobbar på idag som sagt att dem knappt har någon HR eller chef :oops:
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Loanstep - Billecta Inkasso.
Ferratum - Alektum
Frogtail - Gothia Inkasso
Vivus - Gothia Inkasso
Klarna- Sileo, Modhi Inkasso, Lowell (Lite olika men dessa är dom jag har erfarenheten av).
Fairlo- Sileo, Intrum.

Ska tillägga att dessa företag kan använda sig av olika inkassobolag många av gångerna.
En fråga: Varför vill du enbart släppa om företagen släpper till Gothia?
Gothia är ju kända för att vara bland dom värsta på marknaden och är enligt mig fullständigt omänskliga och omöjliga att ens föra någon form av ”dialog” med?
Har inte Fairlo Gothia? Funderar själv på att släppa Fairlo men får inget klart svar var det hamnar, hittat äldre trådar där det stått Gothia. Vill helst inte hamna hos Intrum
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Har inte Fairlo Gothia? Funderar själv på att släppa Fairlo men får inget klart svar var det hamnar, hittat äldre trådar där det stått Gothia. Vill helst inte hamna hos Intrum
Det kanske är olika som sagt.
Både jag och min sambo hamnade iallafall hos Intrum och Sileo, hört fler som hamnat hos de två också efter att ha haft ett lån lån hos Fairlo. Tyvärr om du frågar Fairlo kommer dom inte ge dig ett rakt svar.
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Det kanske är olika som sagt.
Både jag och min sambo hamnade iallafall hos Intrum och Sileo, hört fler som hamnat hos de två också efter att ha haft ett lån lån hos Fairlo. Tyvärr om du frågar Fairlo kommer dom inte ge dig ett rakt svar.
Tack för ditt svar. Nej jag har frågat dem o precis som du säger inget svar.
Sileo hade varit okej men har ingen erfarenhet av Intrum o har bara hört negativt
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Tack för ditt svar. Nej jag har frågat dem o precis som du säger inget svar.
Sileo hade varit okej men har ingen erfarenhet av Intrum o har bara hört negativt
Sileo är bra enligt mig, iallafall just nu.
Intrum tillsammans med Gothia och kanske något till inkassobolag är bland de värsta Inkassobolagen du kan ha att göra med.
 

Kontroll

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Juni 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Fick svar från Fairlo o de bekräftade att de använder sig av Intrum. Fick dock erbjudande om jag betalar in de 3 fakturor jag ligger efter med så tar de bort alla extra kostnader (påminnelse/inkasso).
Betalde du in? Fick också ett erbjudande igår om att betala in det jag låg efter med och därmed skulle de stryka inkassokostnaderna och häva spärren för nya uttag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp