• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ikano bank sökte på advisa

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Det är klart om lånet är upplagt och skuldebrevet påskrivet.
Det kan visserligen gå åt pipan om bara skuldebrevet är påskrivet (gjorde det för mig med Bluestep) men är båda momenten finito då kan ingenting längre gå snett.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Det är klart om lånet är upplagt och skuldebrevet påskrivet.
Det kan visserligen gå åt pipan om bara skuldebrevet är påskrivet (gjorde det för mig med Bluestep) men är båda momenten finito då kan ingenting längre gå snett.


Lånet upplagt men skuldebrevet är inte signat, det kommer via posten så hoppas det dyker upp hos mig imorrn.

Man kan iaf maila in det påskrivit men de skickar ut det manuellt, känns lite old school men man är ju alltid extra nervös jämnt innan allt ör klart Detta lån skulle rädda hela min vår eller hela 2019.

Skatteåterbäringen skulle åka på sparkonto ist för amortering.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Fick hem skuldebrevet idag.

Otydligt då min medsökande fick samma kopior, ska man skicka in två identiska skuldebrev, borde ju räcka med ett där båda har skrivit på.

Sedan ska man specs lånen son ska betalas, de flesta har ju pg, och det var inte ok endast bg, vad gör man då liksom...

Gah
Hopps de betalar ut allt till mig så kan man sluta lösa själv
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Fick hem skuldebrevet idag.

Otydligt då min medsökande fick samma kopior, ska man skicka in två identiska skuldebrev, borde ju räcka med ett där båda har skrivit på.

Sedan ska man specs lånen son ska betalas, de flesta har ju pg, och det var inte ok endast bg, vad gör man då liksom...

Gah
Hopps de betalar ut allt till mig så kan man sluta lösa själv
Kolla så långivarna inte har bg också. Står det i följebrevet att de inte löser pg. Jag vet att de inte gör det, men står det någonstans i papperna. Gör det inte det skriv upp även pg så har du ju informerat dem vilka lån du tänkt lösa.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Googlade runt och letade bg men hittade bara pg och på fakturan står det bara ett PG,

Men gjorde dom du skrev att jag specade alla så vet de vilka det avser och får se väl välja om stt betala eller ej :)
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
181
Poäng
367
Det räcker med att skicka in ett skuldebrev,
Jag skrev upp lånen med PG ändå, då fick jag pengarna på kontot istället och fick lösa dessa själv.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Det räcker med att skicka in ett skuldebrev,
Jag skrev upp lånen med PG ändå, då fick jag pengarna på kontot istället och fick lösa dessa själv.

Jag scanade/fotade in avtalet och mailade in, har lagt på lådan med, undrar om det räcker med en kopia per Mail. Hur gjorde du?

Inte stått på advisa eller hos ikano att de vill ha kompletterande så antar att det inte behovs. Har ju sökt med medsökande som har extremt bra uc.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Det räcker med att skicka in ett skuldebrev,
Jag skrev upp lånen med PG ändå, då fick jag pengarna på kontot istället och fick lösa dessa själv.
Samma för mig. Ringde till Ikano. Man skriver upp dem med PG och får ut det på kontot för att betala själv
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Samma för mig. Ringde till Ikano. Man skriver upp dem med PG och får ut det på kontot för att betala själv


Fick du ut fet ackumeldersde belopp som du fyllt upp med eller låne belopp alltså för mig 50 000 jämnt. Det blir ju inte exakt 50k utan typ 40.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp