• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur vet man om ett inkassbolag äger skulden?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 373
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Hej,
Hjälper en bekant som jag har skrivit om tidigare.

Denne har 6 ärenden hos Gothia Inkasso, samtliga bolag förutom just Gothia har varit väldigt hjälpsamma med upplägg/ackord/avbetalningsplan.

Gothia vägrar allting.

Kan det hända att Gothia Inkasso inte äger skulden utan bara driver in den? Kan man få reda på detta på något sätt? Eller är det Gothia som förmodligen äger samtliga ärenden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Friheten

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej,
Hjälper en bekant som jag har skrivit om tidigare.

Denne har 6 ärenden hos Gothia Inkasso, samtliga bolag förutom just Gothia har varit väldigt hjälpsamma med upplägg/ackord/avbetalningsplan.

Gothia vägrar allting.

Kan det hända att Gothia Inkasso inte äger skulden utan bara driver in den? Kan man få reda på detta på något sätt? Eller är det Gothia som förmodligen äger samtliga ärenden?
Hur gick det med Gothia? Jag ska ge mig på och tänkte göra en ackorduppgörelse med dom. Vilka inkassobolag har varit väldigt hjälpsamma med ackorduppgörelse?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 373
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Hur gick det med Gothia? Jag ska ge mig på och tänkte göra en ackorduppgörelse med dom. Vilka inkassobolag har varit väldigt hjälpsamma med ackorduppgörelse?

Alla förutom just Gothia :D

Alla andra var tillmötesgående.
 

Friheten

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Alla förutom just Gothia :D

Alla andra var tillmötesgående.
Kan tänka mig att Gothia inte var tillmötesgående. Jag har skulder hos Lowell, Gothia, Intrum och Visma. Gjorde du någon ackorduppgörelse med någon av dom? Alektum var väldigt tillmötesgående så den ackorduppgörelsen är klar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp