• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur tänka gällande att söka samlingslån

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
27 Februari 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Tog 250.000 på Ikano och fick det utbetalt och löste Avida. Ikano ringer sen upp och frågar om jag vill 100.000 till och sänkt ränta! Kanonbra bank ju! Ska ta det och amortera ner det större lånet.
Kollar ikano upp med tink eller annat? Eller får man lånet om det är erbjudet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

anyday

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 April 2023
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Kollar ikano upp med tink eller annat? Eller får man lånet om det är erbjudet?
De kollade inte upp min transaktionshistorik. Fick lånet via Lendo. Signerade med bank ID (via Lendo).

När de sen erbjöd om höjning fick jag dock papper hemskickat att signa och sen posta tillbaka.
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
De kollade inte upp min transaktionshistorik. Fick lånet via Lendo. Signerade med bank ID (via Lendo).

När de sen erbjöd om höjning fick jag dock papper hemskickat att signa och sen posta tillbaka.
Fan vad gött. Bra att inte pissa iväg lika mycket pengar på ränta. Men fokusera på skuldsumman nu och sänk den varje månad!
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Faktiskt förvånad över att du fick så (förhållandevis) bra erbjudanden, men jag tror lånemarknaden börjar mjukna upp lite.
 

abraadam

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
2 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Faktiskt förvånad över att du fick så (förhållandevis) bra erbjudanden, men jag tror lånemarknaden börjar mjukna upp lite.
De kollade inte upp min transaktionshistorik. Fick lånet via Lendo. Signerade med bank ID (via Lendo).

När de sen erbjöd om höjning fick jag dock papper hemskickat att signa och sen posta tillbaka.
Låter väldigt smidigt! Har du 480 000 deklarerad inkomst? Jag har väldigt lika förutsättningar som dig, med skillnaden att jag har högre lön från 2024 och den syns inte på UC förrän nästa år.
Vill få bättre ränta på mitt lån
 

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
27 Februari 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp