• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur mycket har ni på kontot just nu?

Hur mycket har ni på kontot just nu?

  • Under 100 kr

    Röster: 43 21.4%
  • Under 500 kr

    Röster: 22 10.9%
  • Under 1000 kr

    Röster: 17 8.5%
  • Under 5000 kr

    Röster: 43 21.4%
  • Under 10 000 kr

    Röster: 27 13.4%
  • Runt 30 000 kr

    Röster: 19 9.5%
  • Runt 50 000 kr

    Röster: 7 3.5%
  • Runt 100 000 kr

    Röster: 7 3.5%
  • Runt 200 000 kr

    Röster: 3 1.5%
  • Över 200 000 kr

    Röster: 13 6.5%

  • Totalt antal röstare
    201

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
ca 1500 efter storhandling idag, återbäringen matchade bra med alla förnyelser av mina domäner. Vilka är 8 st.
Så var tvungen att pynta in nästan all återbäring ><. Men domänerna generar ganska mycket mer per år än vad jag fick i återbäring. Men ändå surt.
Får jag fråga, vad fyller domänerna för funktion? Mao hur genererar de intäkter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Wow!

isåfall ljög min handläggare när jag fick min skuldsanering.

Jag frågade nämligen just detta och hon sa att de bara gäller skattepliktiga medel(?) och att ett arv inte ingår i den kategorin.


Förövrigt så får man väl spara hur mycket som helst?
Jag får ut 26.000kr isch efter skatt och får behålla allting då mitt förbehållsbelopp är 29.000kr

sambon pluggar och får 19.000 efter CSN och liknande så vi har nästan 50k tillsammans och sparar typ 20.000kr/månaden.
Större lönehöjningar och engångssummor ska omprövas och ett arv räknas in i engångssumma.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
403
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Får jag fråga, vad fyller domänerna för funktion? Mao hur genererar de intäkter?

Jag utvecklar Appar tillsammans med en snubbe. Vi har runt 10 appar. Några av dom använder t.ex. databaser för leaderboards, konton osv. som hostas på domänerna.

Sedan har jag en affiliatesida.
I apparna får vi inkomst av Admob(reklam).
På min affiliatesida får jag inkomst av Adsense(reklam) samt är jag partner med t.ex. adtraction.com där min sida driver trafik till olika företag som jag är godkänd för(ansökningsprocess).

Därefter får jag en viss % per lead eller sale som genererats från min sida.

T.ex. lånforum tror jag också kör adtraction. Väljer du ett lån från något i deras lånlista så tjänar lånforum en provision per sale/lead.
Just lån tjänar man otroligt mycket på om man lyckas få någon att regga via sin sida.

Vanligt är att man får 1000-2500 kronor per värvning av mikrolån/smslån.
Är det ett större samlingslån kan du hos vissa partners få mycket mer än så. Ofta runt 2-4 % av det totala lånebeloppet. Kan bli mycket om det är stora lån.
 

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
302
Mottagna reaktioner
199
Poäng
366
Äsch,

spelar väl ingen roll egentligen vad någon här hade gjort med stålarna.

Huvudsaken är att man har lite pengar till mat och förhoppningsvis slutat med det osunda som ledde till att man hamnade här från första början.

Och grattis till er som har det bra med pengar i plånkan, vi alla vet hur det är att inte he en krona.
Japp, vet mycket väl, allt för väl hur det är att vända på ören och kronor - det är tufft. Men, man blir en ödmjukare och generösare människa gentemot dem som inte har (och mot dem som har). Det är fint.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
327
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Så, om man har sanering och kanske får ett arv så tycker du att jag ska ringa in och avbryta saneringen och betala tillbaka till bankerna som lånat ut till en desperat kille med spelproblem?
Spelar det någon roll varför man är skuldsatt och har fått skuldsanering? Oavsett om man spelat upp pengarna eller shoppat för dem eller lånat för att överleva. Tycker det smakar illa i munnen när man har pengar men inte betalar sina skulder. Har man löneutmätning så tar de ju allt man har på kontot som man inte har rätt att behålla.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Spelar det någon roll varför man är skuldsatt och har fått skuldsanering? Oavsett om man spelat upp pengarna eller shoppat för dem eller lånat för att överleva. Tycker det smakar illa i munnen när man har pengar men inte betalar sina skulder. Har man löneutmätning så tar de ju allt man har på kontot som man inte har rätt att behålla.
Pratade ur eget perspektiv.

Och Nej, enligt mig iallfall.

Bankerna ( i mitt fall) har redan fått tillbaka sina pengar med råge. Det är bara ren ränta jag betalar nu.

Förövrigt ska jag betala tillbaka total 200.000kr av 1,8 msk vilket känns skönt faktiskt.

Men du kanske gärna hade pyntat in allt eftersom när saneringen är klar, för då finns det ju mer betalningsutrymme?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
792.000 kr på mitt konto och cirka 12.000 på frugans konto då hon fick skatteåterbäringen i förrgår.
Wow det var inte illa! Men varför har du så mkt pengar på ett vanligt konto och inte i fonder? Enligt 72-regeln så kommer pengarna dubblads efter 9 år om man räknar med 8% avkastning (och snabbare om man dessutom gör månatliga insättningar)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp