• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket har dina skulder minskat/ökat?

YoungDum$

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Juli 2020
Meddelanden
203
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Du kan också jämka sen så går det ännu snabbare :)
Tänkt på detta iår faktiskt! Dock inte riktigt förstått hur man går tillväga.
Kan man jämka för en tidigare period? Och få en summa utbetald i efterhand? Eller är det endast för framtiden? Ex om jag vill jämka hela nästa år (2022)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Tänkt på detta iår faktiskt! Dock inte riktigt förstått hur man går tillväga.
Kan man jämka för en tidigare period? Och få en summa utbetald i efterhand? Eller är det endast för framtiden? Ex om jag vill jämka hela nästa år (2022)
Bara framtiden ! Väldigt enkelt att göra på skatteverkets hemsida ! Kan hjälpa dig om du skulle vilja sen :)
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Haft skulder sedan jag var 20 men urartade för två år sedan, ligger på kring 650K just nu.

Vill fortfarande inte släppa något till KF och har endast haft ett inkasso-ärende som jag klarnade upp direkt. Målet är väl att vara lågt skuldsatt innan jag är 30 (om 5 år).

Blev precis färdig med en utbildning inom IT och nu ser man lite ljus i tunneln pga lite mer möjligheter, extrajobbar inom resturanger för tillfället för att överleva. Främsta målet nu är att dela upp skulden i 2 lån istället för nästan 10. Ammorterar 0 i princip sedan ett år tillbaka, samlingslån är nog möjligt i Juni 2022.

Spelfri sedan 16:e Juni så det är iallafall en form av milstolpe jag faktiskt kan säga att jag är stolt över.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Har inget av värde, äger en TV och en telefon. Hyr i andra hand. Hyra på ca 8000kr (finns ingen annan stans jag kan flytta och tänker inte flytta hem igen pga mitt välmående är bättre nu än innan)
Tillägga är att jag är i tidig 20 års ålder.
Har ett lån med borgenär som jag inte kommer släppa pga att det påverkar även borgenären. Så det enda jag inte kommer släppa är det lånet då jag inte vill förstöra för någon annan.
Jag har satt mig i skiten igen och jag är bestämd att jag ska lösa skiten denna gång utan att blanda in någon annan.
Fast hur ska du kunna betala på det lånet om du får löneutmätning? Det finns inget utrymme för det då tyvärr.
 

Sinnerman89

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 September 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
* TRÅDEN ÄR FÖR ATT LÄMNA TIPS TILL ANDRA*

Som rubriken lyder,
Hur länge har ni haft era skulder ?
Vad är totalen ?
Hur många år är det kvar till du når 0kr?
Hur gjorde/gör ni för att betala så mycket som ni kan?
Tips på hur man kan lägga upp månaderna?


själv hade jag 1 miljon plus för ca 6 år sedan.
Skuldfri idag och känns guld sedan 2 år tillbaka utan skuldsanering.
Jag jobbade ihjäl mig nästan, satt upp tydliga mål, betalade det som kostade mest, vissa saker gick vidare men lyckades bibehålla avbetalningsplaner.

har 1 år kvar på de sista betalningsanmärkningarna men det var värt att få dem när man kollar tillbaka och inser att annars hade man inte lyckats.
Jag ligger på ungefär 140k i skulder idag. Mycket kreditkort och liknande pga olika anledningar, sen lite rörigt att betala av saker. Jag började med att samla det jag kunde i en klump summa genom privatlån då det gav en längre total ränta och lite mer frihet med vad jag betalar per månad, sen göra en lista på alla mina skulder och prioritera en skuld i taget baserad på totala summan och räntan, så att istället för att ha en fast summa och dela jämnt på alla skulder, så betalar jag en bestämd minimum belopp (som jag bestämt själv anpassad efter min ekonomi) till allt sen resten av den summan jag betalar av totalt till utvald skuld. Allmänt med skulder har jag insett att beloppet är egentligen skitsamma, det som kan göra det tufft är hur många lån man har och hur man betalar av. Kör jag mitt bestämda minimum belopp på det jag har valt ut nu att prioritera så dras det bara av i ränta och avgift = jag betalar av nästan ingenting då, medans så som jag gör nu så kommer den skulden vara borta inom någon månad.
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
932 k i oktober 2023 , spelmissbruk, uppe i 1 112 900 kr idag , löneutmätning 10785 kr / månad , dessvärre äter räntorna upp utmätning( växer mellan 5000-10000 kr trots utmätning)så skall söka skuldsanering framöver , hoppas på få en bra slant från försäkringsbolag i vinter för å betala in lite på skuldbilden . Allt kan bara bli till de bättre sålänge man ej omges av speldjävulen .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp