• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hade ni löst min situation?

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är så trött på mina skulder, ingen jättestor summa men lönen räcker knappt till. Har fixat extra jobb som jag ska börja på nu under sommaren.
Målet är att bli skuldfri innan året är slut men vetifan antingen kommer jag lyckas eller så kommer skulderna växa då jag ligger efter just nu. Livrädd att det inte går att vända nu och att skulderna kommer öka istället.
Min ”semester” kommer jag spendera med att jobba extra och spendera så lite pengar som möjligt. Borde inte vara svårt då jag kommer ligga efter nu i juni också..

Skuld 1: 32000 betalar 3800 i månaden på den här men kunde inte betala nu i maj så måste betala 2 gånger i juni. Sen när skuld 2-4 är klar vill jag amortera extra med hjälp av extra jobbet.

Skuld 2: 7600 tanken är att delbetala den (är ett köp på klarna jag inte har råd att betala innan förfallodatumet)

Skuld 3: 4200 tanken är skjuta upp betalningen och betala hela summan i juli och bli av med den

Skuld 4: 3400 tanken är betala hela summan nu i juni och bli av med den

Total: 47 200

Måste säga att jag har 500 kvar på mitt konto så är tvungen att handla mat och tanka bilen med klarna fram till lön. Ännu mer att betala tillbaka.

Så rädd att skulderna bara komma öka nu men ska göra allt jag kan. Säger jag som köpte chips och juice igår..

Hur skulle ni ha löst min situation?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hampus01

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Är så trött på mina skulder, ingen jättestor summa men lönen räcker knappt till. Har fixat extra jobb som jag ska börja på nu under sommaren.
Målet är att bli skuldfri innan året är slut men vetifan antingen kommer jag lyckas eller så kommer skulderna växa då jag ligger efter just nu. Livrädd att det inte går att vända nu och att skulderna kommer öka istället.
Min ”semester” kommer jag spendera med att jobba extra och spendera så lite pengar som möjligt. Borde inte vara svårt då jag kommer ligga efter nu i juni också..

Skuld 1: 32000 betalar 3800 i månaden på den här men kunde inte betala nu i maj så måste betala 2 gånger i juni. Sen när skuld 2-4 är klar vill jag amortera extra med hjälp av extra jobbet.

Skuld 2: 7600 tanken är att delbetala den (är ett köp på klarna jag inte har råd att betala innan förfallodatumet)

Skuld 3: 4200 tanken är skjuta upp betalningen och betala hela summan i juli och bli av med den

Skuld 4: 3400 tanken är betala hela summan nu i juni och bli av med den

Total: 47 200

Måste säga att jag har 500 kvar på mitt konto så är tvungen att handla mat och tanka bilen med klarna fram till lön. Ännu mer att betala tillbaka.

Så rädd att skulderna bara komma öka nu men ska göra allt jag kan. Säger jag som köpte chips och juice igår..

Hur skulle ni ha löst min situation?
Du måste berätta mer, lön per månad, kreditbetyg UC , kreditbetyg Bisnode, kreditbetyg creditsafe..
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Vad har du i lön?
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag får ut 29000 i månaden. Men det säger inte så mycket det är ju utgifterna som ställer till att just nu. Var skuldfri för bara 6 månader sen och då klarade jag mig fint. Kreditbetyg säger inte heller så mycket då jag aldrig mer vill ta lån! Vill nollställa alla mina förfrågningar. Kommer inte söka samlingslån, vill bara lösa det här och i fortsättningen spara till det jag vill ha!
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Jag får ut 29000 i månaden. Men det säger inte så mycket det är ju utgifterna som ställer till att just nu. Var skuldfri för bara 6 månader sen och då klarade jag mig fint. Kreditbetyg säger inte heller så mycket då jag aldrig mer vill ta lån! Vill nollställa alla mina förfrågningar. Kommer inte söka samlingslån, vill bara lösa det här och i fortsättningen spara till det jag vill ha!
Vad har du i utgifter då?? Med den lönen så borde du kunna betala av ganska snabbt.
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Utgifterna jag hade i maj

hyra 8000
Elen 1800
Fordonsskatt 3000
Lån 3400
Lån 2000
Internet 400
Mobil 300
Akassa 170
Hemförsäkring 100
Bilförsäkring 250
Tandvårdsförsäkring 200
Ridning 2600
Skulle betala ett lån på 3800 men hade inte råd så ska betala dubbelt nu i juni istället.

sen gjorde jag massa köp på klarna som jag fick betala tillbaka på 5500. Det mesta mat och bränsle

säkert glömt något men i det stora hela var det såhär. Som sagt brukar jag klara mig fint innan jag skaffade på mig lån. Vet inte vad som hände där började handla med klarna och hade råd kändes det som..
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Hitta saker att sälja, och lägg ut massvis annonser med stor mängd billiga saker. Dyrare saker på blocket/tradera exempelvis. Om du har svårt att hitta saker, kolla i garage/förråd.
Om du har möjlighet att städa/diska sköta trädgård så kan du få in snabba cash från anhöriga/grannar, givetvis inte alla som kan tänka sig göra hushållssysslor mot betalning.
Låna ut bilen till någon pålitlig person och få tanken fylld, vilket jag själv gjort. Ta bort möjligheter att handla på kredit NU.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Om Du var ”skuldfri” för 6 månader sedan, vad är det som gör att Du måste köpa på kredit nu? Känns som det borde rinna iväg slantar på något…?
 

brödmannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Maj 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
hade jag varit dig hade jag tagit ett samlat lån på 50k med så många år som möjligt så att månadskostnaden hade varit så lite som möjligt sen bara betalat av skiten när du har råd att betala av den

50k i 20 år vad kan det vara i månaden 500kr? du hinner o betala av hela den på ett år?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp