• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hade ni gjort? Jämkning

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Nej det tror jag inte! Jag har fattat att räntorna uppkommit tidigare :)
Och att dom ska lösas nu av trådstartaren.
Fast om man inget betalt på skulderna förra året finns väl inga räntor att dra av? Det är väl först när man betalar som man kan dra av dom…?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Fast om man inget betalt på skulderna förra året finns väl inga räntor att dra av? Det är väl först när man betalar som man kan dra av dom…?

Ja, det stämmer ju . Men det framkom inte om skulderna är meddelade eller inte till skatteverket.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Fast om man inget betalt på skulderna förra året finns väl inga räntor att dra av? Det är väl först när man betalar som man kan dra av dom…?
När man jämkar dra man av på räntorna som man vet man ska betala. Samma gäller här. Skulderna och räntorna lösas 2022. Dvs man betalar räntorna 2022. Själva deklarationen för dessa sker inte förrän 2023.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Hej Jag har fått jämkning men det blev inte så mycket mer jag sparade undan på det om jag slår ut det på hela året. Kan man jämka bara en period under 2022? Typ skicka in ett nytt beslut för feb till juni 2022 ? Eller måste det vara kalenderår jag jämkar ?
Jag vill hellre göra så och sen strunta i jämkningen efter sommaren, det skulle ge mig stora möjligheter att få ner mina lånekostnader att bara få 2000 mer per månad ger ju inte mycket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp