• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur gör man? 1,5m i blancolån

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Ja, pengar kommer och går. Att må bra är det viktigaste
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Med den skuldbördan och inkomsten hade jag planerat för skäligheten till skuldsanering. Om din inkomst inte ökar avsevärt så har jag svårt att se att du kommer klara av att betala skulderna inom överskådlig framtid. Troligtvis inte någonsin.

Finns det något du kan sälja? Förskott på arv? Jobba i norge? Övertid och OB? Svårt att se hur det ska gå ändå.

Ett komplett, men enkelt och billigt, liv kostar ~12000 i månaden utöver hyra enl. konsumentverket för ensam vuxen man.

I övrigt så undrar jag vad de röker hos långivarna som beviljat dig 1,4 miljoner i blanco, men det är en annan fråga.
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Tror jag gör/gjort de mesta av de redan tyvärr. Förutom jobba i Norge då. Sökt skusan. Ska jobba på allt jag kan fram. Kommer nog inte halka efter på ett bra tag iaf, att betala räkningar och uppehälle alltså. Kan inte göra mkt mer, jag som satt mig i skiten. Har andra och tänka på med än mig själv så kan inte lägga mig ner iaf. Aldrig mer låna ett öre mer iaf. Tack för svaret
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Ja de är väll så, legat typ snitt på 40000 ut ett bra tag då har de ju gått men de går ju inte heller hur länge som helst. Skickade in ansökan sanering, men skulderna är ju inte jättegamla plus inte hos kf elr inkasso kan de gå ändå? Elr dom vöntar hellre på man ska braka
Har ingen betydelse om det gått till inkasso. Dock är det ingen fördel att ex använt krediter in i det sista. Är en klar fördel med en brytpunkt på minst 1 år med både lån och användande av krediter
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Har ingen betydelse om det gått till inkasso. Dock är det ingen fördel att ex använt krediter in i det sista. Är en klar fördel med en brytpunkt på minst 1 år med både lån och användande av krediter
Aha ok, ska tänka på de framåt nu. Tack för alla tips
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Har ingen betydelse om det gått till inkasso. Dock är det ingen fördel att ex använt krediter in i det sista. Är en klar fördel med en brytpunkt på minst 1 år med både lån och användande av krediter
Man skulle forskat lite mer innan man skickade in kanske. Ska försöka betala ner lite om de går under tiden och absolut inte använda mitt kreditkort. Bra början iaf till ett skuldfritt liv
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Man skulle forskat lite mer innan man skickade in kanske. Ska försöka betala ner lite om de går under tiden och absolut inte använda mitt kreditkort. Bra början iaf till ett skuldfritt liv
Skrev du in alla skulder i ansökan?
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Ja alla exakta belopp
Ny här i forumet och med att hamnat i såhär pass illa. Förstått hur illa de är. Inte sett de riktigt innan. Eller har man blundat för de. Men tittat lite runt och fått bra tips. Ska skaffa en skuldrådgivare första på måndag ringa, sen komplettera ansökan med detta. Även kollat upp när jag införskaffat lånen skrivit upp de osv. Så man har koll på de. Sen klippa kortet och försöka jobba på. Sen får man se. Man kan kanske söka igen om de inte går vägen första gången ?
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Ny här i forumet och med att hamnat i såhär pass illa. Förstått hur illa de är. Inte sett de riktigt innan. Eller har man blundat för de. Men tittat lite runt och fått bra tips. Ska skaffa en skuldrådgivare första på måndag ringa, sen komplettera ansökan med detta. Även kollat upp när jag införskaffat lånen skrivit upp de osv. Så man har koll på de. Sen klippa kortet och försöka jobba på. Sen får man se. Man kan kanske söka igen om de inte går vägen första gången ?
Alltså finns så många aspekter på det här. Och frågar du 10 personer kommer du antagligen få 10 olika svar.


Hade kanske underlättat att kollat upp situationen helt innan ansökan men det funkar säkert.

Sen har det med skuldbild, inkomst, andra utgifter, tillgångar, ålder, vad lånen gått till etc etc etc.

Risken finns om inte skuldsanering så utmätning. Kanske läge att kolla info angående det.

Men en bra start är att få full kontroll över inkomster/utgifter och börja där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp