• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur gör man? 1,5m i blancolån

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Funderar, svårt när man är i detta läget. Har jag en normal lön ca 30000kr netto så är de på kronan jag kan betala lån hyra pch räkningar vilket jag kämpat med att inte ha, utan jobbat över och grejjat så mkt jag kunnat. Även jämkning så haft någon krona mer. Så ingen övertid inget över typ. Övertid och jämkning, jömkning på blanco vet man ju inte hur de blir med det i framtiden, har gått till mat bensin osv. Även klarat mig pga av att har framförhållning och konstgjord andning med nåt kredit kort. Har jag lyckats ha nån krona över har jag betalat in månaden efter på ett lån så de blir något lättare den månaden.
Har ca 1,5 i blanco hos fyra långivare.
Så ca 30000kr ut med telefon nån försäkring och hyra. Klarar man vända den skutan själv? Har sökt skuldsanering om ifall att de går. Är som sagt inte hos kf elr inkasso.
Har stenkoll på min ekonomi fast den är katastrofal. Skulderna har jag själv skapat men varit ensam familjeförsörjare med barn i många år. Nu sitter man och känner sig låst med skuld och skam. Har väll krigarviljan men frågan är om de är för mkt man dragit på sig.
Tacksam för tips vad man ska göra och hur man ska tänka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Ja, om du kan lite specificera skulder med månadsbetalning och ränta. Tror att det blir svårt ensam men en och en halv mille. Skuldsanering skulle minska stress och man ser då slutdatum på problem.
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Alltså o_O
"Har ca 1,5 i blanco hos fyra långivare."

Blanco-lån!
Hade du haft 1,5 miljoner i bolån hade vi kunnat snacka.

Men ett råd men sälj bilen så slipper du bensin, skatt, försäkring, verkstadsarbete och degraderande andrahandsvärde.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Funderar, svårt när man är i detta läget. Har jag en normal lön ca 30000kr netto så är de på kronan jag kan betala lån hyra pch räkningar vilket jag kämpat med att inte ha, utan jobbat över och grejjat så mkt jag kunnat. Även jämkning så haft någon krona mer. Så ingen övertid inget över typ. Övertid och jämkning, jömkning på blanco vet man ju inte hur de blir med det i framtiden, har gått till mat bensin osv. Även klarat mig pga av att har framförhållning och konstgjord andning med nåt kredit kort. Har jag lyckats ha nån krona över har jag betalat in månaden efter på ett lån så de blir något lättare den månaden.
Har ca 1,5 i blanco hos fyra långivare.
Så ca 30000kr ut med telefon nån försäkring och hyra. Klarar man vända den skutan själv? Har sökt skuldsanering om ifall att de går. Är som sagt inte hos kf elr inkasso.
Har stenkoll på min ekonomi fast den är katastrofal. Skulderna har jag själv skapat men varit ensam familjeförsörjare med barn i många år. Nu sitter man och känner sig låst med skuld och skam. Har väll krigarviljan men frågan är om de är för mkt man dragit på sig.
Tacksam för tips vad man ska göra och hur man ska tänka.
När tog du senaste lånen/använt ev krediter?
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
När tog du senaste lånen/använt ev krediter?
1,4 är de. Tog senaste för ett år sedan typ tror jag. Använt ett kreditkort lite till och från. Dom är i dom pengarna med jag räknat med. Så 6 kreditgivare.
3800kr
5500kr 2 lån tillsammans
5349kr
4600kr
3300kr
Ett kreditkort utnyttjat ca 50%
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
22549/mån plus kreditkort. Inkomst 30000. Alltså det blir svårt. Antingen dela räkningar med någon/ höja inkomst/ förlänga återbetalningstiden eller söka skuldsanering.
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
22549/mån plus kreditkort. Inkomst 30000. Alltså det blir svårt. Antingen dela räkningar med någon/ höja inkomst/ förlänga återbetalningstiden eller söka skuldsanering.
Ja de är väll så, legat typ snitt på 40000 ut ett bra tag då har de ju gått men de går ju inte heller hur länge som helst. Skickade in ansökan sanering, men skulderna är ju inte jättegamla plus inte hos kf elr inkasso kan de gå ändå? Elr dom vöntar hellre på man ska braka
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
När har det det för dig "gått" som i bemärkelse Möjlighet när du idag har en samlad skuldsituation om 1 miljon 500.000 Sek?
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Du har chans ändå eftersom de fattar att du kan inte betala det tillslut. Men hur gamla skulderna är då, förstår att den sista är 1 år gammal
 

Gild

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
När har det det för dig "gått" som i bemärkelse Möjlighet när du idag har en samlad skuldsituation om 1 miljon 500.000 Sek?
50% hade jag med efter skilsmässa 2012 bla, finns inga ursäkter, ensam familjeförsörjare osv. De gick upp för mig för ca 6 månader sedan, först nu kan jag fokusera på min egen ekonomi. Jag sk nog lösa de med på ett elr mat vis.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp