• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hjälp! massiva skulder, använda inkomstpensionen

dallas1

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ett lån jag tog i våras va både för nytt och för korkat. Jag hade fått för mycket csn och blev tvungen att betala omgående 60k. Fick panik och lånade dessa pengar av forex. Enligt KFM så hade jag kunnat lösa den krisen med csn, och därmed fått betydligt lägre ränta. Mina altrnativ nu är att fortsätta betala skyhöga summor varje månad till lån, eller släppa allt till KFM och löneutmätning. En ny ansökan till skuldsanering kommer jag att skicka in, men måste nog vänta några månader tyvärr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Du får kolla om de vill/kan överlåta tjänstepensionen till dig. Isåfall kan du söka dispens för återköp.
 

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Det kan vara skönt att släppa allt till löneutmätning. Du får en fast summa varje månad att hushålla med och du slipper tänka skulderna i lika stor mån. Dessutom tror jag att det ser bättre ut att ha haft löneutmätning ett tag i samband med sin ansökan om skuldsanering.
 

dallas1

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag fundrar på att göra det faktiskt! Det känns hopplöst just nu..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp