• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hjälp! massiva skulder, använda inkomstpensionen

dallas1

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej hej hallå! Har under 15 år av elände lyckas samla på mig skulder på > 700000kr. Tjänar ok i dagsläget, så detta elände är 100% mitt eget fel, även om jag kan påvisa en del förmildrande omständigheter.

Jag har kontaktat kfm ang skuldsanering, och deras första bedömning var att ansökningen godkändes. Tyvärr så ringde min handläggare där och berättade att ett lån jag tog våren 2018 behöver redovisas helt, annars kommer ansökan om skuldsanering avslås. Lånet togs för att täcka in andra lån, men användes delvis till att betala löpande utgifter. Jag kommer inte att kunna redovisa hela lånet, och skuldsaneringen kommer avslås. Min spontana tanke är att försöka ta ut mitt pensionssparande. jag har totalt 1,400,000 kr i pensionssparande, varav ca 300,000 är tjänstepension. Det innbär att jag har ca 1,100,000 kr i inkomstpension. Hur stor är chansen att alla inblandade parter går med på detta? Det är verkligen mitt sista hopp. Amortering och ränta på skulderna + fasta utgifter äter upp alla inkomster. Är helt desperat i nuläget och mår otroligt dåligt. Skammen är det värsta. Otroligt tacksam för input.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Hej hej hallå! Har under 15 år av elände lyckas samla på mig skulder på > 700000kr. Tjänar ok i dagsläget, så detta elände är 100% mitt eget fel, även om jag kan påvisa en del förmildrande omständigheter.

Jag har kontaktat kfm ang skuldsanering, och deras första bedömning var att ansökningen godkändes. Tyvärr så ringde min handläggare där och berättade att ett lån jag tog våren 2018 behöver redovisas helt, annars kommer ansökan om skuldsanering avslås. Lånet togs för att täcka in andra lån, men användes delvis till att betala löpande utgifter. Jag kommer inte att kunna redovisa hela lånet, och skuldsaneringen kommer avslås. Min spontana tanke är att försöka ta ut mitt pensionssparande. jag har totalt 1,400,000 kr i pensionssparande, varav ca 300,000 är tjänstepension. Det innbär att jag har ca 1,100,000 kr i inkomstpension. Hur stor är chansen att alla inblandade parter går med på detta? Det är verkligen mitt sista hopp. Amortering och ränta på skulderna + fasta utgifter äter upp alla inkomster. Är helt desperat i nuläget och mår otroligt dåligt. Skammen är det värsta. Otroligt tacksam för input.
Är du så pass gammal att du kan plocka ut den pensionen?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 291
Poäng
4 147
Hej hej hallå! Har under 15 år av elände lyckas samla på mig skulder på > 700000kr. Tjänar ok i dagsläget, så detta elände är 100% mitt eget fel, även om jag kan påvisa en del förmildrande omständigheter.

Jag har kontaktat kfm ang skuldsanering, och deras första bedömning var att ansökningen godkändes. Tyvärr så ringde min handläggare där och berättade att ett lån jag tog våren 2018 behöver redovisas helt, annars kommer ansökan om skuldsanering avslås. Lånet togs för att täcka in andra lån, men användes delvis till att betala löpande utgifter. Jag kommer inte att kunna redovisa hela lånet, och skuldsaneringen kommer avslås. Min spontana tanke är att försöka ta ut mitt pensionssparande. jag har totalt 1,400,000 kr i pensionssparande, varav ca 300,000 är tjänstepension. Det innbär att jag har ca 1,100,000 kr i inkomstpension. Hur stor är chansen att alla inblandade parter går med på detta? Det är verkligen mitt sista hopp. Amortering och ränta på skulderna + fasta utgifter äter upp alla inkomster. Är helt desperat i nuläget och mår otroligt dåligt. Skammen är det värsta. Otroligt tacksam för input.
Varför redovisar du inte att du betalt lån och löpande utgifter.?
Jag fick redovisa lån under Jan-maj 2018 med kontoutdrag osv, det var tufft men värt det.
Pensionssparande är inte så lätt att få ut.
 

dallas1

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag vet inte hur jag ska redovisa det? Är det bara en lång utskrift från min intrnetbank som krävs? Isåfall så är det värt en chansning helt klart.
Jag har läst på skatteverkets sida om de krav som finns för att en ska få plocka ut pensionen, och enligt mig så uppfyller jag kraven. Jag vet inte om det finns någon annan på det här forumet som lyckats med den bedriften. Men om det står mellan att utmäta varenda intjänad krona i x antal år framöver eller att plocka ut pensionen och bli skuldfri i ett svep så är valet lätt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 291
Poäng
4 147
Jag vet inte hur jag ska redovisa det? Är det bara en lång utskrift från min intrnetbank som krävs? Isåfall så är det värt en chansning helt klart.
Jag har läst på skatteverkets sida om de krav som finns för att en ska få plocka ut pensionen, och enligt mig så uppfyller jag kraven. Jag vet inte om det finns någon annan på det här forumet som lyckats med den bedriften. Men om det står mellan att utmäta varenda intjänad krona i x antal år framöver eller att plocka ut pensionen och bli skuldfri i ett svep så är valet lätt.
Det är inte skatteverket som bestämmer utan det bolag du har pension i och vilket avtal du har.
Vid min skuldsanering fick jag ansöka om att få ut mina pensionssparande men det var blankt nej enligt mitt avtal hos folksam.
Jag fick redovisa via kontoutdrag att jag betalt lån för tagna lån osv.
Det är verkligen värt ett försök du har inget att förlora.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 291
Poäng
4 147
Lång utskrift behövs inte.
Klicka på vart och ett av lånen du betalt och redovisa dem separat.
Sen redovisar du överstigande summa med dina övriga saker du betalt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag vet inte hur jag ska redovisa det? Är det bara en lång utskrift från min intrnetbank som krävs? Isåfall så är det värt en chansning helt klart.
Jag har läst på skatteverkets sida om de krav som finns för att en ska få plocka ut pensionen, och enligt mig så uppfyller jag kraven. Jag vet inte om det finns någon annan på det här forumet som lyckats med den bedriften. Men om det står mellan att utmäta varenda intjänad krona i x antal år framöver eller att plocka ut pensionen och bli skuldfri i ett svep så är valet lätt.
Men det är väl bara privat sparande till pension du kan få ut isf?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp