• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Falsk faktura från Sales leads portal

Nessa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Har fått exakt samma faktura och hotmail med inkasso och kronofogden, nu i dagarna kom mitt och håller på att bestrida och får mail tillbaka. Löste det sig för dig, hur gick du tillväga?
Känns ändå skönt att man inte är själv i detta.. Men det är så himla jobbigt.. Tänker att allt detta uppenbarligen bara är bluff och de försöker lura människor som är rädd för betalningsanmärkningar osv på pengar. Jag var nära på att betala direkt då jag fick lite panik. Men samtidigt så har vi onte signerat något eller godkänt några villkor. Utan endast mottagit ”gratis samtalet”… Jätte bra skrivet i mailet! Tänker att jag kommer skriva exakt likadant. Har du fått någon återkoppling på ditt mail? Jag såg att jag hade fått samma faktura i skräp posten för ett år sen (2023 september) som jag helt har missat. De skickar säkert dessa osmakliga fakturer och hot för att skrämmas!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Står ju klart och tydligt punkt 1. EFTER avtal tar vi betalt. De har inget avtal.

Jag har fått samma skit, och här kommer lite skärmdumpar från IDAG. Har inte hört något mer efter detta nu. Fortsättning följer....
Har du Polisanmält företaget?
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Känns ändå skönt att man inte är själv i detta.. Men det är så himla jobbigt.. Tänker att allt detta uppenbarligen bara är bluff och de försöker lura människor som är rädd för betalningsanmärkningar osv på pengar. Jag var nära på att betala direkt då jag fick lite panik. Men samtidigt så har vi onte signerat något eller godkänt några villkor. Utan endast mottagit ”gratis samtalet”… Jätte bra skrivet i mailet! Tänker att jag kommer skriva exakt likadant. Har du fått någon återkoppling på ditt mail? Jag såg att jag hade fått samma faktura i skräp posten för ett år sen (2023 september) som jag helt har missat. De skickar säkert dessa osmakliga fakturer och hot för att skrämmas!
Tror du missade mitt förra inlägg, där har jag lagt ut skärmdumpar på mail mellan " företaget" och mig. Läs gärna. Betala inte, bara bestrid hela tiden. Kräv signerat avtal, kräv underlag för fakturan, inget sådant har dom att tillgå, de bara hotar vidare. Jag är redan under kronofogden med löneutmätning och det hotar dem med mig i mallen de skickar att jag kommer hamna på ( utan att veta). Jag kommer driva dem till vansinne tills de gör upp. Rekommenderar även det till er andra. Utan avtal har de inget att gå på, bara hot och bluff
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Har du Polisanmält företaget?
Nej, jag har inte gjort det, men kommer göra om de fortsätter skriva. Detta är inte okej någonstans. Finns en grupp på Facebook, kommer inte ihåg exakt vad den heter ( återkommer om det), där detta företag också diskuteras just nu. Betala inte, bestrid! Vi blir hotade och en del skrämda, just den effekt de vill ha. Gå inte på!
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Kronofogden, inkasso och skulder! Nr 2 är namnet på gruppen
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Nej, jag har inte gjort det, men kommer göra om de fortsätter skriva. Detta är inte okej någonstans. Finns en grupp på Facebook, kommer inte ihåg exakt vad den heter ( återkommer om det), där detta företag också diskuteras just nu. Betala inte, bestrid! Vi blir hotade och en del skrämda, just den effekt de vill ha. Gå inte på!
Du gör helt rätt som står på dig när det gäller detta bluffbolag. Allt dom gör är att försöka skrämma och hota folk till betalningen. Fortsätt som du gör och förhoppningsvis ser flera hur du går tillväga och gör som dig.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Du gör helt rätt som står på dig när det gäller detta bluffbolag. Allt dom gör är att försöka skrämma och hota folk till betalningen. Fortsätt som du gör och förhoppningsvis ser flera hur du går tillväga och gör som dig.
Jag lovar att stå på mig och bidra med mer information allt eftersom. Då de hotar med inkasso, kronofogden och löneutmätning ( allt har jag redan), så finns det ingen skrämseltaktik att rubba mig i detta . Jag och VI som blir utsatta ska faan sätta dit de jävlarna. Fy faan att lura folk på pengar och hota oskyldiga människor som försöker göra rätt för sig.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Jag tror du är deras värsta mardröm just nu:facejoy:
Dom lurar svaga och redan utsatta personer och ser sin chans att både hota, skrämma till betalningen.
Du kommer fixa detta och ska bli kul att se vad du får får svar ifrån dom, förmodligen flera hot om inkasso och kronofogden.
 

Nessa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Kronofogden, inkasso och skulder! Nr 2 är namnet på gruppen
Nu har jag läst ikapp hela tråden! Jag har varit i kontakt med en jurist idag som sagt att detta endast är människor som vill lura utsatta människor på pengar. Jag har ingen betalningsanmärkning eller liknande idag, kämpat ett helt år för att hålla mig flytande sen kommer dessa personer och förstör ens budget totalt! Känns så fruktansvärt ledsamt.. Men precis som du skriver ska de inte få vinna.

Eftersom vi inte godkänt några villkor eller signerat några avtal med ex. bank id. Så har de inget att gå på. Speciellt då de vägrar att skicka ut underlag på vad de ens fakturerar. Vem som helst kan skicka ut en faktura, ja du, vem som helst. Väljer den personen som skickat fakturan sedan att driva de till kronofogden så är det bara att man svarar på brevet och att man bestrider det. Sedan skickar man sitt underlag varför man bestrider fakturan som kronofogden då i sin tur skickar tillbaka (i detta fall till SALES LEADS PORTAL AB) som sedan får ta ställning om de ska ta de till tingsrätten, tar de det till tingsrätten är det samma process där och med tanke på de orimliga villkor/priser mot konsumenter som står väldigt luddigt så är chansen väldigt liten att de skulle få rätt i den processen. Och skulle de mot förmodan vinna så är det endast avgiften på 900:- som blir extra utöver avgiften som de kräver en på. Och då får man ingen betalningsanmärkning heller. Så detta företag kan kasta sig i väggen! Så less!! Men jag ska maila idag att jag bestrider igen.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Jag tror du är deras värsta mardröm just nu:facejoy:
Dom lurar svaga och redan utsatta personer och ser sin chans att både hota, skrämma till betalningen.
Du kommer fixa detta och ska bli kul att se vad du får får svar ifrån dom, förmodligen flera hot om inkasso och kronofogden.
Haha, jag hoppas det, och är jag det inte än, ska jag bli . Kommer inte bara bestrida mitt eget ärende, utan även för er andra som kommit hit. Jag har inget att förlora på det, har ju som sagt redan skulder hos kronofogden och går på löneutmätning, så de kan hota mig hur mycket de vill.

Men till er andra, bestrid och ifråsätt,betala INTE
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp