• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Falsk faktura från Sales leads portal

nowayback

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Tänkte mest att det är en 80-åring, han hade sina morföräldrar inblandade.
Nej är det nåt företag på nån sida som säger sig hjälpa folk att få sanering. Man ska boka ett möte och plötsligen får man hutlösa fakturor. Det finns nån tråd om företaget . Heter skuldsanera el dyl.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Har precis anmält till Arn . Känns riktigt trångt o ledsamt det här..
Arn kommer tyvärr inte hjälpa dig. Du måste göra en Polis anmälan som flera har skrivit. Gå inte på deras skrämseltaktik där dom hotar med kronofogden. Dom har ingenting att komma med då ni inte har ingått något avtal.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Om man inte fått någon rådgivning/produkt så bör det väll enligt lag gå att nyttja distansavtalslagen (ångerrätten) inom 14 dagar och därav slippa fakturan?

Annars är det väll polisanmälan och bestridan som gäller.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 390
Mottagna reaktioner
1 148
Poäng
897
När jag blev blåst för några år sedan så fick jag tipset att utnyttja ångerrätten med rekommenderat brev. Då finns det bevis att dom har mottagit ångerrätten
 

Nessa

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Fått en faktura från Sales leads portal.AB
På 19000, Bokade i augusti 23 in ett grattis första samtal ang , skuldrådgivning. Dom ringde mig aldrig,,Har nu fått faktura på timmar som dom påstår att jag bokat in .
Kontakta dom och får svar att ärendet bara ökar vid varje tillfälle jag mailar eller tar kontakt.. vad finns att göra. ?!
Samma har hänt mig! Fyllde också i kontakt formuläret augusti 23. Tackade nej till deras tjänster både över telefon och mail. De har nu skickat en faktura på 5500:-. När jag mailade ang. att jag ville ha underlag till va de fakturerade så hotade de med kronofogden och betalningsanmärkning direkt. Riktigt skit bolag, de luras bara! Hur har det gått för dig?
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Samma har hänt mig! Fyllde också i kontakt formuläret augusti 23. Tackade nej till deras tjänster både över telefon och mail. De har nu skickat en faktura på 5500:-. När jag mailade ang. att jag ville ha underlag till va de fakturerade så hotade de med kronofogden och betalningsanmärkning direkt. Riktigt skit bolag, de luras bara! Hur har det gått för dig?
Skickade dom fakturan först nu efter 1 år?
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Samma har hänt mig! Fyllde också i kontakt formuläret augusti 23. Tackade nej till deras tjänster både över telefon och mail. De har nu skickat en faktura på 5500:-. När jag mailade ang. att jag ville ha underlag till va de fakturerade så hotade de med kronofogden och betalningsanmärkning direkt. Riktigt skit bolag, de luras bara! Hur har det gått för dig?
Har fått exakt samma faktura och hotmail med inkasso och kronofogden, nu i dagarna kom mitt och håller på att bestrida och får mail tillbaka. Löste det sig för dig, hur gick du tillväga?
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Har fått exakt samma faktura och hotmail med inkasso och kronofogden, nu i dagarna kom mitt och håller på att bestrida och får mail tillbaka. Löste det sig för dig, hur gick du tillväga?
Detta skickade jag tillbaka precis.
 

Bilagor

  • Screenshot_20240904_075415_Outlook.jpg
    Screenshot_20240904_075415_Outlook.jpg
    457.7 KB · Visningar: 52

Hannes

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Detta skickade jag tillbaka precis.
Hejsan. TYVÄRR har jag också hamnat i samma fälla. fick hem en faktura nu ca 5 månad efter att jag fått mailsvar från dom som jag ej svarat på. fakturan avser samma som ni beskriver ( 6500kr ) "varje mail kostar" "timarvode" osv trots att jag självklart INTE ingått något avtal med dom. Det som dom beskriver som "avtal" är den MINIMALA lilla text som står angiven längst längst ner i deras mailsvar (kan bifoga hela deras mail här om någon är intresserad) jag kom aldrig ens ner till den lilla texten i typ fontstorlek 5 då deras mail var otroligt inkompetent och "Khan" gav mig prisförslag på allt för höga summor för deras tjänster!

Detta står i formuläret jag fyllt i för att boka telefonsamtal:

"Skuldradgivning.se

Gratis telefonrådgivning i 15 minuter erbjuds till samtliga kunder som fyller ut nedanstående information.

1. Efter avtal tar vi betalt för våra tjänster. Efter att vi har mottagit följande information, kommer du att få en bedömning av oss av hela ditt ärende helt kostnadsfritt.

2. När du har fyllt i informationen, kommer vi också att erbjuda dig en gratis telefonrådgivning för att gå igenom ditt ärende."


Detta är den minimala texten som står skriven längst ner i mailen jag fått (Denna text är alltså skriven i en storlek som är ca 1/4del av mailets övriga texter!) :

(Verksamheten för företaget bedrivs via hemsidan www.skuldradgivning.se) - Integritetspolicy: Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Självständighet och priser: Vi agerar självständigt och tar inte emot ersättning från tredje part, inklusive banker, kreditgivare, inkassoföretag, myndigheter, samt andra fysiska och juridiska personer. Priserna inkluderar 25% moms för privatpersoner. För juridiska personer exkluderas 25% moms från priset och läggs till på fakturan. Kunden agerar som uppdragsgivare och är ansvarig för betalning av tillhandahållna tjänster. Processbeskrivningen är inte bindande och kan variera beroende på specifika uppdrag. Saknas fastprisavtal debiteras 2000 SEK per timme enligt våra allmänna villkor. Korta interaktioner under 15 minuter debiteras 500 SEK, med debiteringsintervall om 15 minuter. Ansökningar och/eller åtgärder rörande ackord, preskription, avbetalningsplaner, amorteringsfrihet, rättelser av uppgifter, kreditkontroller, begäran om information eller kontakt med tredje part har en kostnad på 5000 SEK för varje enskild åtgärd. Behandlingen av ansökan sker inom en arbetsvecka. Fastpris erbjuds när vi bedömer att flera åtgärder behövs för att uppnå uppdragets mål. Dröjsmålsränta är den gällande referensräntan plus 8 procentenheter. Beskrivna processer är varken bindande eller begränsade, och varje uppdrag kan behöva anpassas för att uppnå dess syfte. Läs mer: Allmänna villkor
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Står ju klart och tydligt punkt 1. EFTER avtal tar vi betalt. De har inget avtal.

Jag har fått samma skit, och här kommer lite skärmdumpar från IDAG. Har inte hört något mer efter detta nu. Fortsättning följer....
 

Bilagor

  • Screenshot_20240904_145042_Outlook.jpg
    Screenshot_20240904_145042_Outlook.jpg
    551.6 KB · Visningar: 41
  • Screenshot_20240904_145054_Outlook.jpg
    Screenshot_20240904_145054_Outlook.jpg
    555.1 KB · Visningar: 39
  • Screenshot_20240904_145109_Outlook.jpg
    Screenshot_20240904_145109_Outlook.jpg
    725.6 KB · Visningar: 38
  • Screenshot_20240904_145126_Outlook.jpg
    Screenshot_20240904_145126_Outlook.jpg
    531.7 KB · Visningar: 42
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp