• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp angående uppsägning Santander

Lasse.K.

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
Hej. Ligger i dagsläget efter med 4 inbetalningar på mitt Santander lån. Ringde dem idag och ca 8000:- måste in för att förhindra uppsägning.
Enligt den jag pratade med så skickar de ut uppsägningsbrev med den summan som måste in för att förhindra uppsägning och då brukar de skick med rekomenderat. Jag har ännu inte fått något sådant och han kunde inte se om det var skickat och inte heller säga ett specifikt datum jag behövde betala in senast utan uppmanade bara till att betala snarast. Någon som fått detta uppsägningsbrev och kan säga hur lång tid man har på sig att betala?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Jag fick inget rek brev fån dem. Mitt gick till Intrum, detta var för 4 månader sedan så det kan ha ändrats.
 

Lasse.K.

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
Jag fick inget rek brev fån dem. Mitt gick till Intrum, detta var för 4 månader sedan så det kan ha ändrats.
Men du fick ett brev om uppsägning först? Typ betala detta senast det här datumet annars sägs ditt lån upp?
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Men du fick ett brev om uppsägning först? Typ betala detta senast det här datumet annars sägs ditt lån upp?
Ja jag fick ett kravbrev när jag låg efter med 3 betalningar så troligen har dom ändrat. Hoppas det löser sig
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
70 000 ringde o pratade med Intrum som trevliga att prata med fick själv ge förslag, sa 300 kr/mån o det godtog dom. Tyvärr kort plan på 3 månader sen fick jag ringa igen, trevliga även denna gång
 

Lasse.K.

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
70 000 ringde o pratade med Intrum som trevliga att prata med fick själv ge förslag, sa 300 kr/mån o det godtog dom. Tyvärr kort plan på 3 månader sen fick jag ringa igen, trevliga även denna gång
Hur mycket behöver du betala nu?
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Helt rätt missade en nolla 3000 såklart-sorry
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp