• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hatar Svea Ekonomi.

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det sms lån du har hos Svea som de kollat eller är det andra krediter och har de kollat dig tidigare på detta sätt? Har det skett någon större ändring i din ekonomi som gör att de kollar dig så intensivt just nu? Ursäkta jag frågar men har lån på väg till Svea inkasso och vill undvika samma sak.

Svea brukar alltid ta uc innan ärendet skickas till kronofogden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Svea brukar alltid ta uc innan ärendet skickas till kronofogden.

Hej! Missade en inbetalning, på avbetplan hos Svea, pyntade 2 dar efter påminnelse, ändå drar de iväg ärendet till fogden och tar dessutom en UC på en skuld på tot 2700. Ringde nyss upp dem o spydde lite galla o krävde att de skulle återkalla upplysningen från UC. Inte så kul när man kämpar med kreditbetyget och åker på såna skit grejer.

/Nisse
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Jag anmälde dom, det hände inte ett skit.

Inte ens UC själva hörde av sig.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hatar också Svea inkasso nåt brutalt.
Jag hade ett lån hos Ferratum på 6000 i 90 dagar, betalade allt i tid men andra månaden betalade jag till fel OCR-nummer eftersom nötterna på Ferratum skickat dublett av ena fakturan. Jag mailade Ferratum direkt efter betalning när jag såg att det var fel förfallodatum på fakturan jag betalat, ändå skickades ärendet till Svea Inkasso och sen var helvetet igång med att skicka printscreen efter printscreen på mina betalningar och först 2 veckor senare kommer ett "vi har hittat din betalning och ber om ursäkt att det dröjt, men du måste ändå betala inkassoavgifter".
 

Aect

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 September 2013
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kul grej angående Svea Ekonomi; Begärde ut uppgifter enligt PUL §26, då fick jag mailsvar att de beslutat att avsluta mitt ärende hos dom och avskriva avgifterna, mailet avslutades med "Vill du fortfarande ha uppgifterna du begärt?".
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kul grej angående Svea Ekonomi; Begärde ut uppgifter enligt PUL §26, då fick jag mailsvar att de beslutat att avsluta mitt ärende hos dom och avskriva avgifterna, mailet avslutades med "Vill du fortfarande ha uppgifterna du begärt?".

Spännande! Tyder ju på ruffel och båg!! Vad var det för skuld?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ojoj ni anar inte vad inkassovolag kan göra med pul klipp o klistra.eller skiter i att skicka ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp