• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Har jag någon chans? Vill inte ge upp!

Dröjsmålsjäntan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Dags för en ny uppdatering!
Det har återigen varit tuffa månader och inte en dag har gått utan att man tänkt på skulder och pengar.
Det positiva är att jag lyckades få ett samlingslån vilket gjorde att jag kunde släcka inkassoskulder, vivus, smspengar och andra avbetalningar. Det har gjort att jag nu har totalt 19 olika skulder kvar. Så det går åt rätt håll. Jag valde att betala de skulder som kostar mig mest i månaden. Nu framöver kommer jag börja med snöbollsmetoden. Det har inte riktigt funnit möjlighet till den innan.
Alla räkningar är i fas och jag ska nu göra en tredje vända med att försöka sälja prylar för att få in lite extra pengar.

för första gången i mitt liv känner jag mig vuxen och att jag tar ansvar. Det är en skön känsla men samtidigt känns det tungt att jag slösat bort halva livet med att dra på mig massa skulder. Men det är som det är och jag kommer göra allt för att försöka lösa detta.
Otroligt inspirerande tråd som fick mig att även förstå snöbollseffekten, kontra släppa en del till inkasso kontra arbeta upp sin UC score för ett samlingslån på detta sätt innan man tar tag i snöbollseffekten. Riktigt kul att se att det gått vägen, om än med en gnutta tur och mycket disciplin, vad detta en praktexempel. I denna fart är du skuldfri snart. Inte alla som har 900.000 i årsinkomst att kunna betala in som du gör, dock än inspirerande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Karlsson24

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
44
Poäng
146
Otroligt inspirerande tråd som fick mig att även förstå snöbollseffekten, kontra släppa en del till inkasso kontra arbeta upp sin UC score för ett samlingslån på detta sätt innan man tar tag i snöbollseffekten. Riktigt kul att se att det gått vägen, om än med en gnutta tur och mycket disciplin, vad detta en praktexempel. I denna fart är du skuldfri snart. Inte alla som har 900.000 i årsinkomst att kunna betala in som du gör, dock än inspirerande.
Kul att det inspirerar. Jag har själv fått otroligt mycket inspiration från trådar här på lånforum så utan det hade det nog inte gått.
Ett samlingslån hjälpte mycket. Det jag gjorde var att jag väntade ut förfrågningar i ca 6 mån, kändes omöjligt att jag skulle klara mig så länge men med pusslande och hålla stenkoll och vara sen med nån räkning då och då lyckades jag hålla ut 6 mån. Då hade även en räntesänkning gått igenom så tänkte att bankerna kanske var lite mer medgörliga då. Men jag hade också lyckats betala ett lån på uc och fått ner krediterna så uc betyget gick ner jättemycket.

släppte många skitlån till inkasso och jag har haft tur som fått till avbetalningar hos inkassobolagen. Men det finns de som är jävligare tex smspengar. Hela lånet gick aldrig till inkasso utan bara månadsavgiften gick till inkasso och det är värdelöst för då hamnar inte hela lånet hos inkasso.

Men sen är alla kronor extra välkommet så jag går igenom hela hemmet varje månad, man hittar alltid nåt i nån låda i garaget som man kan sälja, om det så är för 100 kr så är det välkommet.

Lärde mig också i en annan tråd här att sköta betalningarna till klarna för då finns alltid det som panik att använda om det skiter sig totalt en månad. Även billender har jag använt nångång också när det skitit sig.

så finns hur mycket inspiration som helst här :) Lycka till om du kör igång med snöbollsmetoden… sista tipset blir att lista allt i excel för då kan du markera de lån du slutbetalar så ser du att det går framåt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp