• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Gothia inkasso

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Vad var syftet med att ringa dom innan din skuld hamnade hos dom? I chatten, behövde du förhandla eller sa dom direkt att det skulle bli 1500/månad? Nyfiken för jag kommer släppa Lumify vid nästa betaldatum för den kommer jag inte kunna betala..Men skitorolig för att Gothia ska vara hårda och bara ge 6 månaders avbetalning, det kommer jag inte klara.
Jag skrev hej jag skriver angående ett lån som hamnat hos er. De svara med vill du betala hela eller få en amorteringsplan. Jag skrev amorteringsplan, därefter skrev jag innan dem svara, att ja betalar 4500 och inte kunde det och önskar att få betala en summa som är rimligt för mig o min hälsa, jag tycker det är viktigt att kunna betala i tid så ni inte blir lidande även jag, därav önskar jag en rimlig plan. De sa 2500 i 12 mån, jag frågade tack för förslaget, jag har en plan gällande detta som vore fantastiskt för alla parter, 1500 i 6mån sedan högre resterande 6mån. De sa 1500 i 6mån sen tar vi kontakt med dig gällande nytt förslag därefter! Släpp, har inte orolig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Vad var syftet med att ringa dom innan din skuld hamnade hos dom? I chatten, behövde du förhandla eller sa dom direkt att det skulle bli 1500/månad? Nyfiken för jag kommer släppa Lumify vid nästa betaldatum för den kommer jag inte kunna betala..Men skitorolig för att Gothia ska vara hårda och bara ge 6 månaders avbetalning, det kommer jag inte klara.
Syftet var att kolla hur behjälpliga dem var och de var de faktiskt. Fick svar på mina frågor. Det svaret som inte stämde var UC. Att de skulle påverka uc o de tar upplysning. Uppenbarligen tar dem inte UC. Kanske Bisnode eller annat men de struntar jag i då fokus är uc
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Syftet var att kolla hur behjälpliga dem var och de var de faktiskt. Fick svar på mina frågor. Det svaret som inte stämde var UC. Att de skulle påverka uc o de tar upplysning. Uppenbarligen tar dem inte UC. Kanske Bisnode eller annat men de struntar jag i då fokus är uc
Det är inte så vanligt att de tar upplysning, konstigt att de sagt att de tar Uc.
Däremot kan inkassobolag ta upplysningar en gång per år för att kolla inkomst m m.
Fast Gothia har aldrig tagit upplysning på mig. Bara Lowell och Intrum.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Grattis! Då har du fått bra mkt bättre hjälp av Gothia än många andra här har fått.
Jag minns att jag också alltid fick hjälp av Gothia. Väldigt trevliga tjejer som jobbar där, proffsiga, lyssnar ordentligt och försöker hitta en mellan väg. Fick en avbetalningsplan då på 1500kr sen 2000kr när det kom andra dyra lån. Det var det bästa då jag sparade ca 4tkr/mån. Bilecta är de sämsta ever. Otrevliga icke proffsiga mm.
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Jag pratade också med Gothia idag och fick bra hjälp, tillfälligavbetalningsplan på 4 månader. Kommer dock tillkomma ytterligare skulder vilket jag informerade om så hoppas på fortsatt trevligt bemötande
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Jag pratade också med Gothia idag och fick bra hjälp, tillfälligavbetalningsplan på 4 månader. Kommer dock tillkomma ytterligare skulder vilket jag informerade om så hoppas på fortsatt trevligt bemötande
Vilka mer ska du släppa dit? Funderar på att släppa allt som kan gå till Gothia till Gothia.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag minns att jag också alltid fick hjälp av Gothia. Väldigt trevliga tjejer som jobbar där, proffsiga, lyssnar ordentligt och försöker hitta en mellan väg. Fick en avbetalningsplan då på 1500kr sen 2000kr när det kom andra dyra lån. Det var det bästa då jag sparade ca 4tkr/mån. Bilecta är de sämsta ever. Otrevliga icke proffsiga mm.
Du har haft turen att komma till de som är bra. Det är det som kännetecknar Gothia, ska du få bra hjälp avgörs av vem som svarar när du ringer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp