• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga om lösenkrav advisa

Snorpan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej!
En fråga till er som har lite koll, framgår det alltid av låneerbjudandet om det är krav på lösen när man söker på advisa?
Fått erbjudande av bland annat ikano och det enda som står som komplettering är kopia på id handling.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Dom kan ju alltid komma sen och kräva ännu mer handlingar men generellt så kan man utgå ifrån att det stämmer med bara Kopia på ID.
Vad hade du för förutsättningar?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Ikano vill lösa lånen, när jag samlade lån hos dem så kunde de bara lösa de med bankgiro.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
866.000 i lån (550.000) inkomst och ändå fick du 7.86%.
Det är faktiskt en kanonränta sett till förutsättningarna. Jag hade nappat.
Marginalen och Collector har jag själv lån via och dom förstnämnda är ganska smidiga.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hej!
En fråga till er som har lite koll, framgår det alltid av låneerbjudandet om det är krav på lösen när man söker på advisa?
Fått erbjudande av bland annat ikano och det enda som står som komplettering är kopia på id handling.
Jag har fått svar av Ikano tidigare då jag sökte (stod inte om lösenkrav då) att dem alltid har lösenkrav när man väljer ”samla” men dem löser bara bankgironummer. Dem krediter som har plusgiro får man in på kontot... löste då mina kreditkort och lån så det gick bra (första stora lån jag tog)
 

Snorpan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag har fått svar av Ikano tidigare då jag sökte (stod inte om lösenkrav då) att dem alltid har lösenkrav när man väljer ”samla” men dem löser bara bankgironummer. Dem krediter som har plusgiro får man in på kontot... löste då mina kreditkort och lån så det gick bra (första stora lån jag tog)
Tack så mycket för ditt svar! Jag har valt att gå vidare med Marginalen med 8.87%ränta. Detta då jag har dem som långivare sedan tidigare och att det nya lånet läggs på det gamla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp