• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Folkia/Svea/KFM

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Är det nån som har erfarenhet av att fått sitt Folkia Lån
skickat till KFM av Svea?
Vet ni om det är full betalning som gäller för återkallelse av ärendet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ami

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
8 April 2013
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Är det ngn som vet vad man kan få för avbetalningsplan om en folkia lån på 10000 har gått till inkasso?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
De beviljar inte på mer än 3 gånger sen tillkommer inkassoavgift och aviavgifter.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
De beviljar inte på mer än 3 gånger sen tillkommer inkassoavgift och aviavgifter.
Mitt Folkialån som jag var tvungen att släppa gick till Svea inkasso och jag fick bara på 3 månader jag också. Jag talade då både med kundtjänst och handläggare då jag fick en annan uppgift först.Men de var stenhårda inte mer än 3 månader.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
jag har fått påminnelse från svea, alltså 60kr till. vad är nästa steg är det inkasso brev eller är det krf? tacksam för svar. det är från Folkia lånet e.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
jag har fått påminnelse från svea, alltså 60kr till. vad är nästa steg är det inkasso brev eller är det krf? tacksam för svar. det är från Folkia lånet e.
Du får inkasso brev från Svea kontakta då handläggaren av ditt ärende och be om avbetalningsplan om du inte kan betala tillbaka hela skulden.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Tack för svar då väntar jag in det.
 

ami

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
8 April 2013
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Mitt Folkialån som jag var tvungen att släppa gick till Svea inkasso och jag fick bara på 3 månader jag också. Jag talade då både med kundtjänst och handläggare då jag fick en annan uppgift först.Men de var stenhårda inte mer än 3 månader.

Hej! Tack för svar.
Nu måste jag lägga om hela min plan och vet inte om jag kommer kunna hålla mig borta från fogden.
Kanske illa tvungen att ta nytt smslån.
Kredit 365 som har Svea som inkaso säger lika dant avbetalning på 3 gånger,blir tufft med folkia också.

Åker upp och ner,ibland tror jag att jag fixar detta och i nästa stund så tror jag att det går åt helvete.
Ont i magen hela tiden och sova kan man ej....
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
hur snart efter påminnelse kommer inkassobrevet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp