• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Flytta utomlands med skulder

Soni

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej! Jag har en fråga, det är så att jag ska flytta till Tyskland och jag har stora skulder hos KFM så min fråga är om jag flyttar kommer skulderna att synas på min kreditupplysning kommer jag ha det svårt som här i Sverige att jag inte kan hyra eller köpa saker med delbetalningar eller hur funkar det tacksam för alla svar.

nej jag ska inte fly skulderna jag flytta för att jag har hittat ett bättre jobb med högre betalt, har fått avslag om skuldsaneringen 3 ggr trots skulder även en miljon
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Hej! Jag har en fråga, det är så att jag ska flytta till Tyskland och jag har stora skulder hos KFM så min fråga är om jag flyttar kommer skulderna att synas på min kreditupplysning kommer jag ha det svårt som här i Sverige att jag inte kan hyra eller köpa saker med delbetalningar eller hur funkar det tacksam för alla svar.

nej jag ska inte fly skulderna jag flytta för att jag har hittat ett bättre jobb med högre betalt, har fått avslag om skuldsaneringen 3 ggr trots skulder även en miljon
Menar du att fråga ifall UC har samarbete med tyska versionen av UC?
 

TheLawSister

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 April 2021
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
2 saker kommer att hända beroende på din status:
a: du meddelar skatteverket om flytten, som kommer att listas i systemet, och därför kommer dina borgenärer att kunna försöka använda tyska inkassobolag för att driva in den, vilket i sin tur kommer att förstöra din kreditvärdighet även i Tyskland.
b: dina borgenärer vet att du har flyttat till Tyskland och försöker sedan använda ett europeiskt kvarstadsföreläggande för att få sina pengar; de kan inte fästa dina fysiska tillgångar ännu i Tyskland, men de kan frysa dina bankkonton på en gång och ta pengarna på det sättet.
 

Soni

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
2 saker kommer att hända beroende på din status:
a: du meddelar skatteverket om flytten, som kommer att listas i systemet, och därför kommer dina borgenärer att kunna försöka använda tyska inkassobolag för att driva in den, vilket i sin tur kommer att förstöra din kreditvärdighet även i Tyskland.
b: dina borgenärer vet att du har flyttat till Tyskland och försöker sedan använda ett europeiskt kvarstadsföreläggande för att få sina pengar; de kan inte fästa dina fysiska tillgångar ännu i Tyskland, men de kan frysa dina bankkonton på en gång och ta pengarna på det sättet.
Okej jag förstår. Kommer det inte ens fråga om en betalningsplan ska de bara frysa och dra pengarna menar du?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Hej! Jag har en fråga, det är så att jag ska flytta till Tyskland och jag har stora skulder hos KFM så min fråga är om jag flyttar kommer skulderna att synas på min kreditupplysning kommer jag ha det svårt som här i Sverige att jag inte kan hyra eller köpa saker med delbetalningar eller hur funkar det tacksam för alla svar.

nej jag ska inte fly skulderna jag flytta för att jag har hittat ett bättre jobb med högre betalt, har fått avslag om skuldsaneringen 3 ggr trots skulder även en miljon
Vad har varit orsakerna till att du inte fått sanering trots skuld på miljonen?
 

Soni

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Här är vad de har skrivit. Kronofogdemyndigheten avslår din ansökan om skuldsanering.
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Här är vad de har skrivit. Kronofogdemyndigheten avslår din ansökan om skuldsanering.
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig
Jo men varför anser de att det inte är skäligt? Det medföljer alltid en längre motivering till varför det inte är skäligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp