• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fler som vill ha pepp för att lyckas?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det är alla skyhöga räntor som ställer till det så sjukt mycket för en. I panik och ren dumhet och överlevnad har man varit tvungen att ta lån med ockerräntor. I mitt fall skulle jag på två år kunna betala bort lånen om räntorna inte tickade på. Istället kommer det att ta 7-8 år. Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Med löneutmätning skulle det ta längre tid därför vill jag fixa själv. Skuldsanering säger de att jag inte kommer att få då jag har möjlighet att betala skulderna själv. Men vilket liv då kommande 7-8 åren. Funderar på om det är ens värt att leva.

Förstår hur du tänker, är i samma situation med risk att bli hemlös. Livet är alltid värt att leva. Vi har bara ett!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Förstår hur du tänker, är i samma situation med risk att bli hemlös. Livet är alltid värt att leva. Vi har bara ett!!

Jag blir så jävla förbannad att vi ändå är så många som sitter i skiten. Trots det har vi myndigheter som passivt tittar på medan folk lånar och spelar bort livet.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Oavsett skäl att man hamnat i denna sits så är det sjukt.
Att man kan känna att döden är en befrielse. Förstå vad sjukt.
Även om det är självförvållat så är det sjukt att det överhuvudtaget är möjligt.
Usel kreditkontroll i kombination med extremt påstridiga inkassobolag.
Vi får väl se om man överlever detta öde.
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Oavsett skäl att man hamnat i denna sits så är det sjukt.
Att man kan känna att döden är en befrielse. Förstå vad sjukt.
Även om det är självförvållat så är det sjukt att det överhuvudtaget är möjligt.
Usel kreditkontroll i kombination med extremt påstridiga inkassobolag.
Vi får väl se om man överlever detta öde.

Hur stora skulder har du? Och vad är din inkomst? Om jag får fråga...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Inkomst i hushållet ca 47 000 efter skatt. Skulder gemensamt på ca 500 000 kr. Skulle vara överkomligt utan räntor och så höga avbetalningsplaner på alla smålån.
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Inkomst i hushållet ca 47 000 efter skatt. Skulder gemensamt på ca 500 000 kr. Skulle vara överkomligt utan räntor och så höga avbetalningsplaner på alla smålån.

Jag hade några riktigt dryga avbetalningsplaner. Men dessa släppte jag till KFM. Det går inte att betala 60 000 kr för ett lån som ursprungligen låg på 30 000 kr. Det är maffiafasoner.

Har du möjlighet att låta en löneutmätning göra jobbet på ena sidan och låta er "andra inkomst" fungera som källan till att klara av vardagen?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Önskar att det gick göra så men blir det löneutmätning på ena så räcker det inte att betala lånen som inte går till löneutmätning. Dessutom skulle löneutmätningen pågå i 10-15 år då. Minst.
Det är många bolag som kör såna maffiafasoner där räntorna är så höga så att tjänar på att lånen inte återbetalas på väldigt många år.
Mår så jäkla dåligt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Därav frustrationen. Att skulderna skulle kunna betalas om inte räntorna vore så fruktansvärt höga. Är så arg, ledsen och frustrerad samtidigt. Vet inte var jag ska ta vägen liksom. Det här är grymmare än fängelse på ett sätt. Hur förklarar man för folk dag efter dag att man inte kan följa med ens på en fika. Det gör att man på sikt blir socialt helt ensam och isolerad.
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Därav frustrationen. Att skulderna skulle kunna betalas om inte räntorna vore så fruktansvärt höga. Är så arg, ledsen och frustrerad samtidigt. Vet inte var jag ska ta vägen liksom. Det här är grymmare än fängelse på ett sätt. Hur förklarar man för folk dag efter dag att man inte kan följa med ens på en fika. Det gör att man på sikt blir socialt helt ensam och isolerad.


Jag tror inte det behöver ta så lång tid.

Då ni är två i hushållet, har ni försökt samla ihop era lån?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det är tyvärr i princip omöjligt då vi har så mycket lån :( så höga blancolån får man inte utan säkerhet. Har dessutom anmärkning för misskött kredit som jag inte ens förstod att jag skulle få som förstör än mer. Men kanske bra å andra sidan så att man inte kan fortsätta låna.

Det är därför man är så frustrerad. Vi har ju möjligheten att betala men skulle behöva få ner räntor. Räknade att lånen kanske minskar 50 000 per år även om man betalar 20 000 kr per månad... Så jäkla sjukt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp