• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fler som vill ha pepp för att lyckas?

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Det är tyvärr i princip omöjligt då vi har så mycket lån :( så höga blancolån får man inte utan säkerhet. Har dessutom anmärkning för misskött kredit som jag inte ens förstod att jag skulle få som förstör än mer. Men kanske bra å andra sidan så att man inte kan fortsätta låna.

Det är därför man är så frustrerad. Vi har ju möjligheten att betala men skulle behöva få ner räntor. Räknade att lånen kanske minskar 50 000 per år även om man betalar 20 000 kr per månad... Så jäkla sjukt.

Visst är det sjukt? Vi betalar minst 15000 kr i amorteringar varje månad. Men får inte ett samlingslån, där kostnaden kanske hade blivit 5000 kr.

Det är nästan så att man kräks. Jag ska besöka en skuldrådgivare inom kort, för första gången. Jag kommer att återkomma om jag får några goda råd.


Jag sitter djupt i skiten och vet faktiskt inte hur man tar sig ur det. I mitt fall hade jag dragit med 2 medlåntagare/borgenärer i fallet. Och det kommer inte att hända.

Dom kanske har brutit ner mig psykiskt, men min heder rår dom aldrig på!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Samma här. Man har ju förutsättningar men ges inte möjligheten.

Hör gärna av dig sen vad de sa.
Jag pratade med en som tyckte att jag skulle släppa allt till KFM.

Samma här. Min heder är det sista de får även om det är nära stundtals.

Hoppas många långivare läser även dessa tråd och sätter skuldkänslorna i halsen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag menar inte att jag själv inte bär en skuld i detta. Det gör jag till 200% men samtidigt borde det finnas ett intresse hos långivare att man inte blir överskuldsatt så att de aldrig får sina pengar tillbaka? Man vill ju att den man lånar till har betalningsförmåga.
Bättre om alla långivare registreras på UC så att den totala skuldbördan syns när man söker lån.
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Jag menar inte att jag själv inte bär en skuld i detta. Det gör jag till 200% men samtidigt borde det finnas ett intresse hos långivare att man inte blir överskuldsatt så att de aldrig får sina pengar tillbaka? Man vill ju att den man lånar till har betalningsförmåga.
Bättre om alla långivare registreras på UC så att den totala skuldbördan syns när man söker lån.

Jag håller med. Alla krediter över 10 000 kr borde registreras.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om man klarar sig ur detta helvete så kommer jag mer än gärna ge råd till andra som funderar på att ta ett endaste snabblån/lån med höga räntor. Och ni som letar lån i forumet nu och fortfarande har chansen - fixa avbetalningsplaner på det ni har och betala tillbaka. Ta inte nya lån för att finansiera de gamla som många av oss gjort. Ni har ingen aning hur helvetet ser ut här i avgrundernas avgrund - ni vill INTE hamna här!
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Rent konkret kan man försöka få ett nytt jobb/tjänst med bättre lön. Utgifterna är ju desamma när man gjort allt för att trimma dem, och då återstår att titta på inkomsterna...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Håller med. Det är dock svårt i mitt fall. Bytt jobb tre gånger de senaste 3 åren och visserligen höjt lönen med nästan 9000 kr. Mer går nog inte.
 

Mona765

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
29 Augusti 2013
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Till er som har klarat er ur detta, skriv gärna några rader hur det gick till för att peppa oss andra i dessa mörka tider. Man blir peppad och glad när man ser andra som lyckats.
 

Misss

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 November 2014
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Ni som behöver pepp.

Jag har denna månad kommit ut ur 4 års ekonomisk misär.
Det går att lyckas! Kan jag så kan ni alla! :)

Bakgrund:
Jag lämnade min våldsam sambo och fick gå från allt jag ägde. Försäljningen av huset strulade han med så i slutet gick vi bak 280.000 pr pers.
Därefter var jag tvungen att låna för att överleva eftersom det ändå jag hittade att bo i var så himla dyrt. Efter 1 1/2 år hade jag 600.000 kr i blanco (ska tillägga att detta är inkl. ett lån som jag var med-lånetagere på som mitt ex inte betalde)

Inkomst 315.000 kr.
Blanco ca 600.000 kr
Utgifter på skuld ca. 16.000 kr mån

Förra året December valde jag att ta tag i skiten. Det gick inte längre. Jag fattade att det vart nu eller inte alls.
Jag kollade över alla lån och tog in allt information. Och sen kontaktade jag Svea ekonomis skuldsanering.
De gav mig ett samlingslån på 238.000 kr. Detta innebar att de värsta lånen försvann och månadskostnaden för lån gick ner till 12.000 kr vilket innebar att jag kunde leva, snålt ja, men ändå utan nya lån.
Jag betalade allt till tiden och hade sten koll på alla utgifter varje månad. Vid December detta år hade alla ff försvunnit från UC och min skuld minskat med närmare 70.000 kr. När mitt betyg på UC kom ner till 0,3 åkte jag till en storbank med prick allt info (mina kalkyler, min UC utskriven, info om mina lån) och berättade om min situation i ett personligt möte. Alla kort var på bordet och jag visade dem att om de kunde ta över lånet från Svea som lå med ränta 14% då kunde jag spara ytterligare 3500 kr.
Jag gick in i mötet och vart säker på ett nej, detta vart inte första gång jag har testat att få hjälp av en storbank. Men mot allt förmodan så fick jag ett JA!

Mina lån (+ mitt ex) på 500.000 kr kostar mig idag 8500 kr mån. Och då amorteras det snabbt. Jag spara 4000 kr i mån och har redan lyckas spara ihop 9000 kr! Förstår ni hur det känns att kunde spara efter allt denna tid!

Ni kan klara detta och det går att ta sig ut! Men man måste ha en plan och en järnvilja!

Säg till om ni har några frågor! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp