• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns det några som inte använder TINK?!

0xKnowledge

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 December 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Sökte ett lån på Lendo. Valde ett erbjudande och allt var frid och fröjd. Fick nu mail om att lånet nekats. Jag har en månadslön på i snitt ~70k brutto, men jag har inte EN klumpsumma som står som "LÖN", utan jag betalar ut pengar till mig själv ofta ett par tre gånger per månad, då jag har eget AB. Så när de inte kan kontrollera detta via Tink så nekas erbjudanden. Kan de inte låta en ladda upp eller skicka lönespecar istället för den skiten?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Sökte ett lån på Lendo. Valde ett erbjudande och allt var frid och fröjd. Fick nu mail om att lånet nekats. Jag har en månadslön på i snitt ~70k brutto, men jag har inte EN klumpsumma som står som "LÖN", utan jag betalar ut pengar till mig själv ofta ett par tre gånger per månad, då jag har eget AB. Så när de inte kan kontrollera detta via Tink så nekas erbjudanden. Kan de inte låta en ladda upp eller skicka lönespecar istället för den skiten?
Vilken bank blev du erbjuden?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Sökte ett lån på Lendo. Valde ett erbjudande och allt var frid och fröjd. Fick nu mail om att lånet nekats. Jag har en månadslön på i snitt ~70k brutto, men jag har inte EN klumpsumma som står som "LÖN", utan jag betalar ut pengar till mig själv ofta ett par tre gånger per månad, då jag har eget AB. Så när de inte kan kontrollera detta via Tink så nekas erbjudanden. Kan de inte låta en ladda upp eller skicka lönespecar istället för den skiten?
Utgifter och övriga förutsättningar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Sökte ett lån på Lendo. Valde ett erbjudande och allt var frid och fröjd. Fick nu mail om att lånet nekats. Jag har en månadslön på i snitt ~70k brutto, men jag har inte EN klumpsumma som står som "LÖN", utan jag betalar ut pengar till mig själv ofta ett par tre gånger per månad, då jag har eget AB. Så när de inte kan kontrollera detta via Tink så nekas erbjudanden. Kan de inte låta en ladda upp eller skicka lönespecar istället för den skiten?

Man vill väl hålla kostnaderna nere för kredithanteringen och ha det automatiserat så långt det går.
 

johnp

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Juni 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Sökte ett lån på Lendo. Valde ett erbjudande och allt var frid och fröjd. Fick nu mail om att lånet nekats. Jag har en månadslön på i snitt ~70k brutto, men jag har inte EN klumpsumma som står som "LÖN", utan jag betalar ut pengar till mig själv ofta ett par tre gånger per månad, då jag har eget AB. Så när de inte kan kontrollera detta via Tink så nekas erbjudanden. Kan de inte låta en ladda upp eller skicka lönespecar istället för den skiten?
Marginalen och Wasa Kredit kollade inte TINK för mig nu i år. Har också företag och var med om koll en gång, då va det lugnt, dock gällde det bara 20k. Borde ju oavsett inte va något problem om din KALP går ihop och du inte har massa speltransaktioner.
Mitt bästa tips är att ringa och prata med banken i fråga, berätta som det är och fråga varför det blev nekat.
Lycka till!
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Marginalen och Wasa Kredit kollade inte TINK för mig nu i år. Har också företag och var med om koll en gång, då va det lugnt, dock gällde det bara 20k. Borde ju oavsett inte va något problem om din KALP går ihop och du inte har massa speltransaktioner.
Mitt bästa tips är att ringa och prata med banken i fråga, berätta som det är och fråga varför det blev nekat.
Lycka till!
Wasa tog inte Tink på mig förra veckan.

Hade erbjudande från Coop där det stod att de ville titta på kontotransaktioner som krav. Som andra har lösenkrav hade de kontokoll som krav, aldrig sett tidigare
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp