• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Finns det någon möjlighet att vi kan låna?

SuperDanne

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Juli 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
1
Hej,

Jag har gjort bolånekalkyl på SEB samt Nordea och konstigt nog blir det preliminärt godkänt vid ansökan på 2 miljoner för bolån.

Våra förutsättningar är:
Inkomst 1 brutto: 44 500 kr
Inkomst 2 brutto: 35 700 kr

Totala blancolån: 1 300 000 kr
Ingen av oss har onödigt många FF.

Finns det verkligen chans till bolån med så mycket blanco. Bankernas bolånekalkyler visar grönt men blir osäker om om det finns en gnutta chans med så mycket blanco..

Har en träff med Nordea efter semestern men ivrig att veta om det finns någon chans.

Har någon av er liknande erfarenheter?

Stort tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Hej,

Jag har gjort bolånekalkyl på SEB samt Nordea och konstigt nog blir det preliminärt godkänt vid ansökan på 2 miljoner för bolån.

Våra förutsättningar är:
Inkomst 1 brutto: 44 500 kr
Inkomst 2 brutto: 35 700 kr

Totala blancolån: 1 300 000 kr
Ingen av oss har onödigt många FF.

Finns det verkligen chans till bolån med så mycket blanco. Bankernas bolånekalkyler visar grönt men blir osäker om om det finns en gnutta chans med så mycket blanco..

Har en träff med Nordea efter semestern men ivrig att veta om det finns någon chans.

Har någon av er liknande erfarenheter?

Stort tack på förhand!
Kontantinsats...?
 

SuperDanne

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Juli 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
1
Är det inte bättre att använda dom 350 000 kr till att lösa en del blancolån istället för att köpa hus/lägenhet?
Alternativet vore att bo i svindyr hyreslägenhet så det är tyvärr inget alternativ.

Tråden avser erfarenheter av bolån vid hög blanco skuldsättning - det enda jag vill ha svar på.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Alternativet vore att bo i svindyr hyreslägenhet så det är tyvärr inget alternativ.

Tråden avser erfarenheter av bolån vid hög blanco skuldsättning - det enda jag vill ha svar på.
Det finns några trådar om just det ämnet. Använd sökfunktionen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Se det som positivt att dom i alla fall tycker ni är värd en stunds möte..
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Alternativet vore att bo i svindyr hyreslägenhet så det är tyvärr inget alternativ.

Tråden avser erfarenheter av bolån vid hög blanco skuldsättning - det enda jag vill ha svar på.
Jag fick bolån hos Handelsbanken på 1 600 000kr, köpte hus för 2 000 000 kr. Hade 1 700 000kr i blancolån då. Jag kände dock bankmannen så vet inte om jag hade fått bolån om jag sökt via deras hemsida
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Jag fick bolån hos Handelsbanken på 1 600 000kr, köpte hus för 2 000 000 kr. Hade 1 700 000kr i blancolån då. Jag kände dock bankmannen så vet inte om jag hade fått bolån om jag sökt via deras hemsida
Beror ju till stor del på inkomsten.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Hej,

Jag har gjort bolånekalkyl på SEB samt Nordea och konstigt nog blir det preliminärt godkänt vid ansökan på 2 miljoner för bolån.

Våra förutsättningar är:
Inkomst 1 brutto: 44 500 kr
Inkomst 2 brutto: 35 700 kr

Totala blancolån: 1 300 000 kr
Ingen av oss har onödigt många FF.

Finns det verkligen chans till bolån med så mycket blanco. Bankernas bolånekalkyler visar grönt men blir osäker om om det finns en gnutta chans med så mycket blanco..

Har en träff med Nordea efter semestern men ivrig att veta om det finns någon chans.

Har någon av er liknande erfarenheter?

Stort tack på förhand!
Hur gick det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp