• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tror inte extra amorteringar spelar någon roll i det långa loppet tyvärr.
förhoppningsvis så är extra amortering inte negativt i alla fall, jag har 6st insättningar på två månader, och det står att jag inte uppfyller tremånadersregeln.
jag tänkte amortera med det som jag har över på kontot om en vecka ungefär när alla räkningar och autogiron är betalda, med lite tur så kan söka höjning redan då
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Ouff! Knepigt. Jag har gjort likadant. Jag mejlade dem och frågade. Jag hade hoppats på höjning i aug för att kunna släcka 2 andra saker helt. I aug har Det iaf gått tre autogiron. Måste vara så de räknar ‍♀️
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
förhoppningsvis så är extra amortering inte negativt i alla fall, jag har 6st insättningar på två månader, och det står att jag inte uppfyller tremånadersregeln.
jag tänkte amortera med det som jag har över på kontot om en vecka ungefär när alla räkningar och autogiron är betalda, med lite tur så kan söka höjning redan då
Har frågat kundtjänst, till mig sa de iallafall att extra amorteringar inte spelar in.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du får nog läsa om mitt inlägg eller svarar du fel person. Jag har inte tänkt omvärdera lyan nu.

Ok, du skrev "Ska se om jag kan lägga över mitt bolån till en ny bank så snart jag får den värderad till 3.5 och på så sätt komma ner i ränta där också."
Uppfattade det som att du hade eller skulle värdera om för att låna upp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jaha. Nej jag tänkte mer jaga kronor och ören. Se om jag kan få ner bolåneräntan ytterligare.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Blev godkänd som nygammal kund för 50 000. Bra att ha som reserv.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Banken bör inte gå med på att låna upp om du haft den bara i ett år, det ska gå 5 år.
Det här var snabbaste infon jag hittade om det : https://www.fi.se/sv/publicerat/pressmeddelanden/2016/amorteringskrav-pa-nya-bolan/

Fast det fungerar inte så heller. Du får inte omvärdera bostaden inom 5 år i syfte att ändra amorteringsgraden (med undantag för signifikanta renoveringar), däremot så går det fint att omvärdera i syfte att höja bolånet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast det fungerar inte så heller. Du får inte omvärdera bostaden inom 5 år i syfte att ändra amorteringsgraden (med undantag för signifikanta renoveringar), däremot så går det fint att omvärdera i syfte att höja bolånet
Ok, fattade texten fel då "
  • För hushåll som redan i dag förvärvat sin bostad gäller att omvärdering av bostaden får ske i samband med att ett hushåll för första gången utökar sin belåning efter att amorteringskravet börjat gälla. Därefter gäller de vanliga reglerna för omvärdering av bostaden, det vill säga att det får göras vart femte år eller om det skett en avsevärd värdeförändring."

Men då var det inget att bry sig om. Låna på bara
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det måste ju bli komplicerat att värdera om för belåning men inte påverka amorteringen? Höjer lånet långt över amorteringsgrundade värderingen, hur många % måste man betala på det som är över 85 och kanske över 100%?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp