• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsätttningar - ska jag våga?

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Hej!
Jag tänkte ge mig på ett lån för att lösa skulder åt en väldigt god vän som sitter i skiten.
Årsinkomst: 340.000kr
5 ff samtliga över 6 månader gamla
1 synligt lån hos UC 25.000 kr
Inga anmärkningar
Kreditbetyg: 6.7%

Vad tror ni om mina förutsättningar? Kommer jag få några erbjudanden?
Och vilken aktör rekommenderar ni? Lendo, Advisa eller någon annan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hej!
Jag tänkte ge mig på ett lån för att lösa skulder åt en väldigt god vän som sitter i skiten.
Årsinkomst: 340.000kr
5 ff samtliga över 6 månader gamla
1 synligt lån hos UC 25.000 kr
Inga anmärkningar
Kreditbetyg: 6.7%

Vad tror ni om mina förutsättningar? Kommer jag få några erbjudanden?
Och vilken aktör rekommenderar ni? Lendo, Advisa eller någon annan?
Du kommer att få en hel erbjudande men väldigt konstigt att du har dåligt UC score i jämförelse med dina förutsättningar.Det kommer att påverka negativ ränta på dina erbjudande. Jag skulle köra Advisa men det spelar ingen större roll om du söker via Lendo heller.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Ditt uc betyg är ganska dåligt med dina fina förutsättningar. Vad kan ligga bakom det?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Säkert att lånet på UC står som blanco och inte kredit?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Det står som kredit men det är ett Blanco dvs ingen kredit jag kan ta ut. Är det detta som tynger ner mitt betyg?

Då förstår jag. Med stor sannolikhet så är det de som tynger ner. Är nyttjandegraden av en krediten hög %mässigt (även om den egentligen är ett lån) så drar det ner betyget ordentligt.

Om jag var du och inte hade bråttom med att hjälpa kompisen din; ta ett litet lån utanför UC på 25K (Ferratum/Holmbank/Monetti eller liknande) innan slutet av månaden, betala av krediten som finns på UC innan slutet av denna månad och gör sedan den huvudsakliga låneansökan i mitten av nästa månad när skulderna uppdateras (kring den 15:e varje månad, utifrån en avblick som görs sista dagen varje månad).

Oavsett så kommer du få bud nu utan problem skulle jag vilja säga, dock är det som sagt räntan som kommer att påverkas.
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Då förstår jag. Med stor sannolikhet så är det de som tynger ner. Är nyttjandegraden av en krediten hög %mässigt (även om den egentligen är ett lån) så drar det ner betyget ordentligt.

Om jag var du och inte hade bråttom med att hjälpa kompisen din; ta ett litet lån utanför UC på 25K (Ferratum/Holmbank/Monetti eller liknande) innan slutet av månaden, betala av krediten som finns på UC innan slutet av denna månad och gör sedan den huvudsakliga låneansökan i mitten av nästa månad när skulderna uppdateras (kring den 15:e varje månad, utifrån en avblick som görs sista dagen varje månad).

Oavsett så kommer du få bud nu utan problem skulle jag vilja säga, dock är det som sagt räntan som kommer att påverkas.
Tack för ett mycket utförligt svar. Men frågan är varför den står som kredit när det är ett blanco?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Flera ”sämre” lån gör så konstigt nog. Även Komplettbank gör samma vet jag. Varför vet jag inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp