• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Första från inkasso

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Kollade uc uppdatering, missköt kredit uppdateras 5gånger i veckan. Känns som de borde vara uppdaterad nu haha
Ska ringa Sergel o Qliro imorgon och dubbelkolla. Ska fan inte betala min uppsägning isåfall, ett mindre lån på uc om det inte blir misskött!!:)))
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Återkom med vad dom säger är du snäll :)
Pratade med Sergel. Det blir bara missbrukat/anmärkning om man ej betalar inkasso krav eller ordnar avbetalningsplan. Dvs om den går vidare till kfm vilket är en självklarhet. Så jag kommer släppa min Qliro och då har jag endast 9 långivare på UC :)
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Pratade med Sergel. Det blir bara missbrukat/anmärkning om man ej betalar inkasso krav eller ordnar avbetalningsplan. Dvs om den går vidare till kfm vilket är en självklarhet. Så jag kommer släppa min Qliro och då har jag endast 9 långivare på UC :)
Pratade även med Qliro nu, det blir bara en intern rapport om att de gått till inkasso så man blir "spärrad" där. Inget som påverkar uc.
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Om jag nu inte betalar inkasso från sergel, den ska vara betald den 20e nu på fredag. Hur fort går den vidare till kfm? Det är alltså inte värt att ansöka om avbetalning bara för att vinna tid?
Måste man ringa för att ansöka om avbetalning?
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Om jag nu inte betalar inkasso från sergel, den ska vara betald den 20e nu på fredag. Hur fort går den vidare till kfm? Det är alltså inte värt att ansöka om avbetalning bara för att vinna tid?
Måste man ringa för att ansöka om avbetalning?
Jo Ansök om avbetalningsplan om du inte är redan i kfm med annat, dem är sjukt hjälpsamma. Ring dem!!
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jo Ansök om avbetalningsplan om du inte är redan i kfm med annat, dem är sjukt hjälpsamma. Ring dem!!
Grejen är ju att jag inte kommer betala ändå. Jag ska släppa allt jag har nu, började förra månaden. Eller ja, qliro är väl tre månader, och har därför gått till inkasso. Men som sagt så ska jag släppa allt och kommer inte betala även om jag får avbetalning. Tänkte mer om det skjuter lite på att det går vidare till kfm?
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Grejen är ju att jag inte kommer betala ändå. Jag ska släppa allt jag har nu, började förra månaden. Eller ja, qliro är väl tre månader, och har därför gått till inkasso. Men som sagt så ska jag släppa allt och kommer inte betala även om jag får avbetalning. Tänkte mer om det skjuter lite på att det går vidare till kfm?
Ja de skjuter på det
 

Kuzzie

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Beror på lite vad din tanka är? Har du tänkt och betala med behöver mer tid så är det var bra och du kontaktar dom angående avbetalning. Då får du mer tid. Har du inte tänkt och betala alls, så är det bara och inte göra något. Då går det vidare till kfm.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp