• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förhandla med Gothia Inkasso samt Inkasso Marginalen

Hdgf

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
4 Februari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Inkasso har blivit mycket hårdare och vill allt som oftast att man betalar tillbaka på max 12 månader.
Men kolla nstart för de verkar inte vilja ha en borgensman. Det skadar inte att ringa och prata med dem.
Jag märker det, men jag undrar om de inte borde kunna komma till mötes om man bara är envis nog?

Jag vill helst inte ta nya lån, jag vill inte söka skuldsanering, det är verkligen det sista jag tänker göra. Men om jag måste så kan jag inte ha skuldsatt mig igen eller försökt ta ett lån. Jag vet inte hur det fungerar, min gode man vill prata med banken. Vi får se om de kanske kan hjälpa mig. Jag vet att jag kommer kunna betala.
Innan jag blev sjuk så sparade jag en gång ihop 100.000kr på 8 månader. Jag lagar och meckar bilen själva jag säljer lite tavlor ibland. Jag är sparsam och ekonomisk men med dessa räntor kommer jag aldrig komma upp i amortering. Jag vill bara få en chans att visa att jag kan. Och får jag jobbet så kommer jag få en dubbellön och kunna amortera mycket direkt. Jag vill verkligen hitta en lösning, de borde ju kunna ge en människa en ny chans?

Jag behöver verkligen solskenshistorier nu…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag märker det, men jag undrar om de inte borde kunna komma till mötes om man bara är envis nog?

Jag vill helst inte ta nya lån, jag vill inte söka skuldsanering, det är verkligen det sista jag tänker göra. Men om jag måste så kan jag inte ha skuldsatt mig igen eller försökt ta ett lån. Jag vet inte hur det fungerar, min gode man vill prata med banken. Vi får se om de kanske kan hjälpa mig. Jag vet att jag kommer kunna betala.
Innan jag blev sjuk så sparade jag en gång ihop 100.000kr på 8 månader. Jag lagar och meckar bilen själva jag säljer lite tavlor ibland. Jag är sparsam och ekonomisk men med dessa räntor kommer jag aldrig komma upp i amortering. Jag vill bara få en chans att visa att jag kan. Och får jag jobbet så kommer jag få en dubbellön och kunna amortera mycket direkt. Jag vill verkligen hitta en lösning, de borde ju kunna ge en människa en ny chans?

Jag behöver verkligen solskenshistorier nu…
Ni får lyfta på alla stenar. Det är bra att din gode man hjälper dig! Med envishet kommer man långt som du redan gjort.
 

Hdgf

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
4 Februari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Ni får lyfta på alla stenar. Det är bra att din gode man hjälper dig! Med envishet kommer man långt som du redan gjort.
Tack för din positiva inställning. Jag kan inget annat än försöka stå på mig att jag vill få en chans att betala tillbaka.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Föreslå till Gothia att stoppa räntan helt och att du ska betala 10000 per månad , då är du klar om 20 månader med denna skuld. De kommer gå med på det.
 

Hdgf

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
4 Februari 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Föreslå till Gothia att stoppa räntan helt och att du ska betala 10000 per månad , då är du klar om 20 månader med denna skuld. De kommer gå med på det.
Jag har tyvärr inte det betalningsutrymmet… och jag kommer förmodligen bli löneutmätt och då på 9500kr snart. Jag har totalt tre fordringar. Jag förstår att de vill ha en högre summa, men jag har inte som möjligheterna och vill få en skälig genomförbar plan att bli skuldfri.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp