• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Följas åt att bli skuldfri

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag började min resa 2013 då jag hamnade hos kfm.
Massor med olika skulder sammanlagt kanske runt 700000 kr. Har haft löneutmätning sedan 2013.
Många av skulderna har väldigt höga räntor.
Nu har jag ca 10 månader kvar av löneutmätning.
Sen äntligen är jag skuldfri :)
Jag är faktiskt i samma sits som dig , ca 380k hos fogden nu ... så ca 2 år till sen är jag klar .. kan dock få dom att dra tillbaka 3-4 stora krediter på totalt 200k .. gör nog det senare :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Bra jobbat och jag har bara börjat min resa så hoppas ska det gå bra också.:folded::folded::folded:
Det kommer att gå bra. Kände när allt trillade in hos kfm och löneutmätning började,så tänkte jag att hur ska det här gå.
Såg ingen ände på det hela.
Men så helt plötsligt har månader blivit till år och nu ser jag plötsligt en ände.
Och så kommer det bli även för dig. :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det kommer att gå bra. Kände när allt trillade in hos kfm och löneutmätning började,så tänkte jag att hur ska det här gå.
Såg ingen ände på det hela.
Men så helt plötsligt har månader blivit till år och nu ser jag plötsligt en ände.
Och så kommer det bli även för dig. :)
Underbart :) då har man något att se framemot :)
 

Donkel

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
28 November 2019
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Jag och min fru flyter mer eller mindre, vi har lyckats hålla oss från inkasso och fogden
Nu har vi suttit ner och verkligen kollat upp hur mycket vi har i skuld och hos hur många.
Utöver vårt bolån på 995.000
Så har vi även blanco 700.000
Vi har bra räntor på det mesta och idag så la vi om ett av våra lån och gick från 10.95% effektiv till 5.6%effektiv.

Vår tanke och förhoppning är att vi på 6 år kommer vara helt skuldfri från blanco och enbart ha CSN och bostadslån kvar.

Vi betalar idag ca 16.000 I bara lån och räntor samtidigt är jag föräldraledig.

Superkul att kunna läsa alla inlägg, känner att det ger mig mer pepp till att faktiskt ta tag i detta nu
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag och min fru flyter mer eller mindre, vi har lyckats hålla oss från inkasso och fogden
Nu har vi suttit ner och verkligen kollat upp hur mycket vi har i skuld och hos hur många.
Utöver vårt bolån på 995.000
Så har vi även blanco 700.000
Vi har bra räntor på det mesta och idag så la vi om ett av våra lån och gick från 10.95% effektiv till 5.6%effektiv.

Vår tanke och förhoppning är att vi på 6 år kommer vara helt skuldfri från blanco och enbart ha CSN och bostadslån kvar.

Vi betalar idag ca 16.000 I bara lån och räntor samtidigt är jag föräldraledig.

Superkul att kunna läsa alla inlägg, känner att det ger mig mer pepp till att faktiskt ta tag i detta nu
starkt jobbat =)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp