• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått från KFM

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Om du kan betala fakturan inom 1 vecka varför inte bara prata med inkasso bolaget och se till att få bort den från KFM?
Inkassobolagen är inte villiga att gå med på löften om kommande betalning. De vill se pengar på kontot. Sen meddelar de Kf att ärendet kan avslutas.
Men visst kan inkasso dra tillbaka ärenden vid större belopp men då kräver de en större summa för att göra det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Inkassobolagen är inte villiga att gå med på löften om kommande betalning. De vill se pengar på kontot. Sen meddelar de Kf att ärendet kan avslutas.
Men visst kan inkasso dra tillbaka ärenden vid större belopp men då kräver de en större summa för att göra det.
Detta är direkt från Luma finans, de har inte skickat det till inkasso
 

brödmannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Maj 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Inkassobolagen är inte villiga att gå med på löften om kommande betalning. De vill se pengar på kontot. Sen meddelar de Kf att ärendet kan avslutas.
Men visst kan inkasso dra tillbaka ärenden vid större belopp men då kräver de en större summa för att göra det.
Jo det är sant tänkte inte på det att självklart vill dom ha en summa pengar för att ta bort den
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Jag svarade brödmannen
Jag med haha. Tack för all hjälp Myra! Det är guld värt. Denna situation ska jag aldrig mer sätta mig i. Glad att jag får ekonomisk hjälp nu men det största lasset kommer nu efter då mina föräldrar såklart inte kan lösa alla mina skulder.
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Om de inte meddelar så får du anmärkning efter utslag.
Då skulle jag om jag var du bestrida redan nu.
Nu vill jag inte komma med pekpinnar. Men ändå...
Betala fakturan inom tio dagar och bestrid ärendet via Mina Sidor hos Kfm. Skriv i bestridandet att skulden är betald.
Detta gör att man inte är beroende av att den som ska ha pengarna meddelar att det är betalt, i stället kontrollerar Kfm saken innan det görs ett utslag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Nu vill jag inte komma med pekpinnar. Men ändå...
Betala fakturan inom tio dagar och bestrid ärendet via Mina Sidor hos Kfm. Skriv i bestridandet att skulden är betald.
Detta gör att man inte är beroende av att den som ska ha pengarna meddelar att det är betalt, i stället kontrollerar Kfm saken innan det görs ett utslag.
och jag blir citerad för att?
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
10 dagar, inte 10 bankdagar. Din betalning ska ha inkommit och registrerats och Kf ska ha blivit meddelade. Det är just det som är viktigt, att den som ska ha pengarna verkligen meddelar Kf att du betalat! Allt detta ska hända inom de 10 dagarna.
Sorry. Det var detta jag skulle citera.
Jag menar att det är bättre att meddela Kfm själv än att vänta tills den som ska ha pengarna meddelat. Båda sätten funkar och är ok, men genom att meddela betalningen i ett bestridande undanröjer du risken att få ett felaktigt utslag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Sorry. Det var detta jag skulle citera.
Jag menar att det är bättre att meddela Kfm själv än att vänta tills den som ska ha pengarna meddelat. Båda sätten funkar och är ok, men genom att meddela betalningen i ett bestridande undanröjer du risken att få ett felaktigt utslag.
Ok och om det alternativet skrev jag på sida 1.
Jag har använt mig av båda sätten. Det viktigaste är att man är medveten om processen och agerar så att inte ett utslag slår ner som en bomb.
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Ok och om det alternativet skrev jag på sida 1.
Jag har använt mig av båda sätten. Det viktigaste är att man är medveten om processen och agerar så att inte ett utslag slår ner som en bomb.
Sant
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp