• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Får Intrum göra så här?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Hur vet du att dem köpt dem och inte bara driver in skulden?
Vilket som så spelar det ingen roll deras mål är ju att få in pengarna och betalar du inte så får dem pengarna genom kronofogden.
Intrum är ett av dem tuffaste att ha att göra med tyvärr men dem gör inget fel i säg
Svårt att se att Intrum följer god inkasso sed.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasse.K.

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
Hur vet du att dem köpt dem och inte bara driver in skulden?
Vilket som så spelar det ingen roll deras mål är ju att få in pengarna och betalar du inte så får dem pengarna genom kronofogden.
Intrum är ett av dem tuffaste att ha att göra med tyvärr men dem gör inget fel i säg
För att de de köpt de ifrån sagt det till mig. Enligt Intrums egna uttalanden i media så är de inte intresserade av att skicka någon till kronofogden, det gynnar inte heller dem eller de som ska ha pengarna att det skickas till kronofogden.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
För att de de köpt de ifrån sagt det till mig. Enligt Intrums egna uttalanden i media så är de inte intresserade av att skicka någon till kronofogden, det gynnar inte heller dem eller de som ska ha pengarna att det skickas till kronofogden.
Det var ett UG program för några år sedan, Intrum var det inkasso som skickar flest till Kf.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
För att de de köpt de ifrån sagt det till mig. Enligt Intrums egna uttalanden i media så är de inte intresserade av att skicka någon till kronofogden, det gynnar inte heller dem eller de som ska ha pengarna att det skickas till kronofogden.
Det är ju ngt som låter bra för dem att säga..
Om dem inte få betalat så gynnar det ju dem att skicka till kronofogden
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Hej. Jag har 7 ärenden hos Intrum. Några små några stora. Intrum slår ju inte heller ihop sina ärenden utan varje ärende är för sig självt.
Jag har lagt fram ett förslag som innebär att få anstånd i augusti på den stora avbetalningsplanen för att betala av 3 av 7 skulder vilket gör att jag skulle ha 4 kvar för att sedan få anstånd i september på en annan avbetalningsplan för att lösa ytterligare en skuld och därmed då bara ha 3 skulder/ärenden kvar. De menar att de inte kan bevilja det då de då premierar en kund?!
Jag menar att min lösning är positiv i min väg mot skuldfrihet och jag kommer med en konkret plan.
Vem kontaktar man om man inte är nöjd med handläggningen? De borde rimligtvis ha någon över sig?
Ja det får dom göra. Kontakta Intrum igen är väl det du kan göra, det finns inget du kan överklaga till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp