• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

extralanet.se & Nätlån, Hur är dom numera?

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Är det inte bättre att du testar Wästgöta?
Har redan Wästgöta tyvärr ...Behöver detta tillfälligt kommer söka ”vanligt lån” å ändrat strategi nu är Credigo/Easycredit prio vill ej ha in på UC, har redan Credway synligt av Northmill.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Det är väl ingen som beviljas hos Wästgöta med en 4:a i betyg...

Nä jag förstår faktiskt inte hur du Terry kan föreslå Wästgöta hela tiden trots att vi vid detta laget vet att de kräver högre betyg, rätta mig gärna om jag har fel. Vi vet även att det används en annan plattform hos bisnode vilket av någon anledning gör att ens kreditscore på ”min upplysning” i de flesta fall är 2 och ibland 3 enheter sämre på wästgötas upplysning. Har skrivit detta flera ggr efter dina kommentarer om wästgöta. Vi måste för fasen hjälpa o inte stjälpa?!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Ja du har fel. Eller det beror på vad du menar med högre betyg.

https://www.lånforum.se/threads/wästgötafinans-kreditupplysning-är-bisnode.10283/page-61

Där har du en skribent som i dagarna beviljades med en 6a i betyg. Det är inte särskilt högt. Jag har en 6a och jag har usla u förutsättningar på Bisnode.

Sett till beloppet,räntan och kundservice är Wästgöta bästa Icke-UC bolag på marknaden just nu.

Sen stämmer det inte heller att folk har 3 snäpp sämre på kopian hos Wästgöta kontra min upplysning. Det har hänt vissa men knappas en regel. Hos min polare var det 7a på både min upplysning och deras kopia och hos min morsa en åtta. Båda beviljades 300.

Så du kan inte sitta och gissa för att just du inte blir beviljad hos dom .
 
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Ja du har fel. Eller det beror på vad du menar med högre betyg.

https://www.lånforum.se/threads/wästgötafinans-kreditupplysning-är-bisnode.10283/page-61

Där har du en skribent som i dagarna beviljades med en 6a i betyg. Det är inte särskilt högt. Jag har en 6a och jag har usla u förutsättningar på Bisnode.

Sett till beloppet,räntan och kundservice är Wästgöta bästa Icke-UC bolag på marknaden just nu.

Sen stämmer det inte heller att folk har 3 snäpp sämre på kopian hos Wästgöta kontra min upplysning. Det har hänt vissa men knappas en regel. Hos min polare var det 7a på både min upplysning och deras kopia och hos min morsa en åtta. Båda beviljades 300.

Så du kan inte sitta och gissa för att just du inte blir beviljad hos dom .

Ok, personen hade 6 på wästgötas upplysningskopia. Intressant vore att veta vad han hade på ”min upplysning”, troligen högre men det förtäljer inte historien om jag inte missat något. Märkligt att du tror detta handlar om mig och att jag inte får lån hos wästgöta. Gissar gör vi alla när det kommer till denna sorts bisnodeplattforn då inte ens bisnode kan svara på varför det är olika betyg utan skickar ut standardsvar till alla som ifrågasätter.
Sen att det är det bästa icke uc-bolaget håller jag med om (har hag påstått annat?) Men...
Har endast sett trådar här som haft lägre betyg på wästgötas upplysning kontra ”min upplysning” och def ingen som blivit beviljad med en 4 eller 5, inte 6:a heller för den delen (min upplysning). Men som sagt jag kan ha fel men tycker ändå att man kanske ska avvakta ist för att hejja på att ”slösa” en bisnode på wästgöta om man har 6 eller sämre betyg på tjänsten ”min upplysning”.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Ok, personen hade 6 på wästgötas upplysningskopia. Intressant vore att veta vad han hade på ”min upplysning”, troligen högre men det förtäljer inte historien om jag inte missat något. Märkligt att du tror detta handlar om mig och att jag inte får lån hos wästgöta. Gissar gör vi alla när det kommer till denna sorts bisnodeplattforn då inte ens bisnode kan svara på varför det är olika betyg utan skickar ut standardsvar till alla som ifrågasätter.
Sen att det är det bästa icke uc-bolaget håller jag med om (har hag påstått annat?) Men...
Har endast sett trådar här som haft lägre betyg på wästgötas upplysning kontra ”min upplysning” och def ingen som blivit beviljad med en 4 eller 5, inte 6:a heller för den delen (min upplysning). Men som sagt jag kan ha fel men tycker ändå att man kanske ska avvakta ist för att hejja på att ”slösa” en bisnode på wästgöta om man har 6 eller sämre betyg på tjänsten ”min upplysning”.
Jag har en 6 på minupplysning och fick en 5 på upplysningen wästgöta tog och jag fick lån, dock inte jätte låg ränta men det gör inget i dagsläget.
 
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Jag har en 6 på minupplysning och fick en 5 på upplysningen wästgöta tog och jag fick lån, dock inte jätte låg ränta men det gör inget i dagsläget.

Underbart! Ingen blir gladare än jag om jag har fel, har bara inte sett detta här, kanske jag kan bli överbevisad om jag hör fler som dig. Hur mycket blev du beviljad?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fina stina.

Jag menar bara att det är otroligt individuellt. Nu i tråden har du ännu ett exempel på någon som med en 6:a på sin "min upplysning" fick lån hos Wästgöta. Ett lån med helt okej ränta dessutom. Skulle "Krat" sökt ett lån via exemplevis Nanokredit eller Pluskan (som också tar Bisnode) så hade han dels förmodligen blivit nekad med en 6:a men framförallt hade han fått en tre gånger så hög ränta...

Med det sagt så står jag fast vid att Wäsgöta är det bästa bolaget på marknaden för tillfället som inte tar en UC. Jag har själv inte blivit beviljad hos dom men ämnar att söka i maj med en 7/8:a i betyg.
 
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Fina stina.

Jag menar bara att det är otroligt individuellt. Nu i tråden har du ännu ett exempel på någon som med en 6:a på sin "min upplysning" fick lån hos Wästgöta. Ett lån med helt okej ränta dessutom. Skulle "Krat" sökt ett lån via exemplevis Nanokredit eller Pluskan (som också tar Bisnode) så hade han dels förmodligen blivit nekad med en 6:a men framförallt hade han fått en tre gånger så hög ränta...

Med det sagt så står jag fast vid att Wäsgöta är det bästa bolaget på marknaden för tillfället som inte tar en UC. Jag har själv inte blivit beviljad hos dom men ämnar att söka i maj med en 7/8:a i betyg.

Absolut Terry, att de är det bästa bolaget som ej tar UC är jag helt enig med dig, det va inte vad jag motsatte mig mot. Det jag skrev var att man kanske precis som du själv nu gör bör avvakta tills man har högre betyg på min upplysning för att inte dra på sig en onödig förfrågan. Därav höjde jag ett varningens finger att söka med ett betyg lägre än 6 på min upplysning då det på väldigt många- inte allas- visat sig att wästgötas upplysning visar lägre. Men jag tror vi - och alla andra- fattar hur vi tänker nu. ??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp