• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

extralån daypay

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sista Chans ja men till vilket Pris!

Det är väl den 8e de brukade skicka eller kommer inte ihåg, men tänk lite extra när du bara skriver Extra och skickar i väg din SMS , 295kr för 1000kr för 17-18 dagar. Effektiv ränta blir ju mer än de 2222%. de skriver då den löper på 18 dagar istället 30 dagar .

Ja, tar man 1000x3 blir det 3885 de vill ha tillbaka blir mycket dyrt det har inte jag råd med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
visst , de vet att de kan känna mer pengar på det sätt än att låna ut 3000kr på en gång på 30dagar istället erbjuda extra lån på 1000kr 885kr är väl bättre än 550kr
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Daypay, Hej, kan ni hjälpa mig att förstå detta?

Jag hade tre lån vardera på 1295 kr på Daypay... Det gick bra ända tills vårt företag gick i konkurs och våra löner frös inne. Väntar på den statliga lönegarantin.
Fråga: på Daypay sa de att ja skulle låta dessa gå till inkasso för då fick ja till 31/3 på mig att betala. Grejen är den att jag fick ett inkassokrav från Ambrion på 4181 kr. Jag ringde dit och vi kom överens om att ja skulle betala senast den 31/3. Så långt okej. Men redan 2 dagar efter drog dom 4181 kr på mitt konto, pengar jag lånat till hyran.. Ringde dom och fick tillbaks pengarna direkt. På Ambrion svarade dom att det kommer gå ut en påminnelse den 17/3, hot om KF som de inte kunde stoppa, men att ha skulle bortse från det och betala 4181 senast den 31/3. Nu har de lagt en dragning på mitt konto den 35/3 på 4891 kr?? Vad var det som ökade kostnaden?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Ja det skulle göra det enl dom 1 maj och 7 maj
Men ännu har inget kommit..har du fått
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om man har svarat Extra idag på deras sms får man bekräftelse på insättningen eller sätter de bara in pengarna i morgon?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp