• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenhet av Big Bank?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MaH

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
21 Mars 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tog ett lån hos Big Bank (via Lendo) i dagarna eftersom bilen gick sönder.

Trodde inte att det skulle komma några erbjudanden då jag har 20.2% på uc. (Två anmärkningar och en blank inkassoförfrågan)
Men fick 30.000 hos big bank til 9.9% (15%~ eff.)

Sökte Måndag kväll, signerade låneavtal med Bank-ID i samband med att erbjudandet dök upp.

Blev uppringd Tisdag förmiddag och fick svara på samma frågor jag redan skrivit i ansökan, plus vad jag jobbade med.
Hon som ringde sa att en lånekommit? skulle kika igenom det innan det blev utbetalt (tappade modet här och trodde att det skulle nekas)

Blev utbetalt idag Onsdag förmiddag minus handläggningsavgift. Jag har Swedbank.

Lånet betalas med autogiro, tror det var ett krav. I mitt fall nästan exakt 1000kr i 36 månader, men kommer nog lösa det i förtid.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Det gick bra. Fick utbetalt lånet 200 k. :) Dem ringde upp och ställde frågor vad som redan stod i ansökan och dem skulle gå igenom ansökan med kreditkommittén och utbetalt ganska snabbt efter det!
Med en anmärkning och 250 k i inkomst.
Bigbank är bra att ha o göra med
 

BlancSans

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
1 Januari 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Fick sms efter min ansökan: "Kära kund, ***** på Bigbank hälsar att pengarna är på väg. Du får dem inom 2 bankdagar till det konto som antivits i avtalet. Hälsningar, Bigbank."

Nu finns det ingen återvändo va? Pengarna är verkligen på väg? :)

Eller kan det fortfarande skita sig med utbetalningen?
Ni som har fått lån via Bigbank, efter smset hade ni någon mer kontakt med dom?
 
Senast ändrad:

Jonas_88

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 Juni 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
"Gammal" tråd. Men ville bara dela med mig av vår upplevelse med Big Bank.

Sökte samlingslån på ca 180000 med dåliga förutsättningar (ca 13% uc, 275 övriga, föräldraledig förra året)
Blev omgående erbjuden hela summan (utan lösen eller andra kompletteringar) . Fick ett (gissningsvis) automail efter påskrift att de ville komma i kontakt med oss. Ringde upp direkt, stängt för dagen. De ringde upp morgonen därpå. Erbjöd 200 istället. Vi tackade nej. Pengarna på morgonen efter. Sänkte månadskostnaden med runt 9000. Ingen jättebra ränta precis (10%) men va mest ute efter att sänka månadskostnaden. Nu väntar vi 12 mån + och söker igen med rena UC. 5/5 till Big Bank från oss :)

(Fick även erbjudande från BN på 140k till 17%! och någon som hette typ Lendify på 150k på 12%.)

Tack för mig! :)
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp