• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Era erfarenheter av Collector lån - Riktiga omdömen från låntagare

Vilket betyg skulle du ge Collector (5 bäst)

  • 5

    Röster: 8 34.8%
  • 4

    Röster: 11 47.8%
  • 3

    Röster: 2 8.7%
  • 2

    Röster: 2 8.7%
  • 1

    Röster: 0 0.0%

  • Totalt antal röstare
    23
  • Enkät stängd .

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 905
Poäng
1 217
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 905
Poäng
1 217
Verkar ha fått bra betyg, flera 4or och 5or.

Någon som vill skriva en rad? "Allt har fungerat utmärkt" räcker egentligen. Hur mycket man lånade och till vilken ränta vore också intressant.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag är väldigt nöjd med mitt lån. Något hög ränta bara, men det är ju individuellt. Smidig process efter ansökan, något lång utbetalningstid. Men över lag är jag nöjd och skulle rekommendera dem.
Jag lånade 350 k till en ränta på 10,75.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Digitalt och inga lösenkrav för mig iaf.

Enda negativt jag kan säga att när jag löste ett av Collector lånen så fick jag ändå betala en till månadsavgift (amortering och ränta) även fast jag betala in allt, men något sent (en vecka som mest)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Digitalt och inga lösenkrav för mig iaf.

Enda negativt jag kan säga att när jag löste ett av Collector lånen så fick jag ändå betala en till månadsavgift (amortering och ränta) även fast jag betala in allt, men något sent (en vecka som mest)

Det kan bli så om du inte meddelar att du ska betala in allt. Räntan läggs ju på för varje dag som går från den 1.a tror jag
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Jag har haft collector i flera år och har bla varit efter med betalning några ggr. Trots det fick jag nytt lån hos dom på 407k i somras 12% (ingen drömränta såklart men min sits blev mycket bättre).

Jag fyllde i lite olika lån för att komma upp i lösenkraven dom hade, resten fick jag på kontot utan frågor. Så jag kunde få bort smslånen.

Någon dag efter ringde en av dom och erbjöd att slå ihop mitt gamla å nya och det var ju perfekt för uc betyget, så det gjordes omgående via e-signatur.

Blev erbjuden rabatt på lånet vid teckning av easylivingkortet utan bindningstid tackvare någon kod.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Jag har haft collector i flera år och har bla varit efter med betalning några ggr. Trots det fick jag nytt lån hos dom på 407k i somras 12% (ingen drömränta såklart men min sits blev mycket bättre).

Jag fyllde i lite olika lån för att komma upp i lösenkraven dom hade, resten fick jag på kontot utan frågor. Så jag kunde få bort smslånen.

Någon dag efter ringde en av dom och erbjöd att slå ihop mitt gamla å nya och det var ju perfekt för uc betyget, så det gjordes omgående via e-signatur.

Blev erbjuden rabatt på lånet vid teckning av easylivingkortet utan bindningstid tackvare någon kod.

Dom erbjuder 2 månader amorteringsfritt varje år. Dom frågade också samtidigt om jag hade svårigheter en månad med att betala så skulle jag kontakta dom igen för att hitta en annan lösning
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Har ett lån på 150 000 kr, dock är räntan hög för mig på 12%.Tycker dom är bra,var behjälplig snabbt när jag hade svårigheter med att betala på mina månadsfakturor.Fick förlänga lånetiden.
Också +med amorteringsfria mån,dock ännu bättre om dom var betalfria istället.
+ också att man kan ändra sin månadskostnad på min konto där.
Vilket jag nu har gjort,då jag är mera i fas med min ekonomin.
Det är också bra att man kan följa sitt lån hos dom via mitt konto,alla låneaktörer har ju inte det.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Har två lån på Collector, mitt sista var på 300.000 med en ränta på 5,2. Minskar rätt snyggt med drygt 2500 i månaden för tillfället.
Håller med ovanstående skribent vad gäller tydlig info om lånet på mina sidor. Tydligast av alla mina blancolångivare!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp