• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans?? Har inte koll alls

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Man hoppas ju på att media kanske uppmärksammar detta och det får ett slut någon gång.
Det här är så oetiskt det bara kan bli.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mitt lån hos Trustbuddy hade inte varit förfallit så länge, gått den vanliga proceduren, men har ett lån hos kortlån som gör samma sak. Man kan ändra om avbetalningsplan då man inte kan betala och tänker att det ska bli så bra. Jo 5000 kr är nu 66000 kr!!! så nu skiter jag i att försöka få avbetalningsplaner alla lån blir dubbelt ja tre och fyradubbelt dyrare. I slutändan blir det billigare att låta det gå genom KF och betala lite åt gången till dom.Man har mycket mer tid på sig än vad man tror , har tom tagit kontakt med KF och fått dela upp summan på 2ggr.

Jag har svårt att tro på detta. KFM låter självfallet aldrig någon att dela upp någon skuld. På sin höjd kan handläggaren informera om de nuvarande balanserna och att om hela skulden betalats ett visst datum så kommer utmätning inte att behöva ske.

Om 66000 kr stämmer så torde det med all sannolikhet att avse vad beloppet i slutändan hamnar på om man går med på att avbetala en tusenlapp i månaden när räntan uppgår till 950 kr per månad... Man får alltså se till att betala av en bra bit av kapitalskulden varje månad så ska det totala skulden bli avsevärt mindre.

Nu kan det vara som så att kortlån lägger till samtlig avtalad, i framtiden tillkommande ränta, om man "lägger om lånet". Då får man påpeka att så är inte tillåtet, ränta ska naturligtvis enbart utgå för den period man faktiskt har lånet tillhanda. Betalar man in beloppet i förtid/omvandlar lånet ska ränta enbart utgå till den dagen.
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick oxå inkasso, men de fixade det direkt när jag mailade dem...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp