• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ekonomiskt läge och målsättning

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag känner också att motivationen sjunker. Det känns som att jag aldrig har pengar. Är nog bra med nya inslag för att få ny energi.

Ja, precis. Jobbig känsla när allt går så jäkla trögt. För mig blev det en liten injektion när jag började sälja grejer på båsloppis. Har inte haft tid att engagera mig i det i sommar men ska ta tag i det igen. Överhuvudtaget jobba med inkomstsidan mer, inte bara spara, snåla och säga upp allt som går.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Inkomstsidan glöms ofta bort tror jag. Man ska tänka på att varje ny krona där är disponibel förutsatt att man innan i alla fall gick +- 0. Så lite som 500 kr kan göra stor skillnad på avbetalningstid och välmående
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Det går sakta men säkert åt rätt håll :)

Sen har jag ju insett att bra UC inte är värt så mycket när skuldkvoten ligger på runt 2.0 men bra ändå för att hålla motivationen uppe.
 

Bilagor

  • Screenshot_2024-09-01-22-42-56-621_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-09-01-22-42-56-621_com.android.chrome.jpg
    365.7 KB · Visningar: 34

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Sen har jag ju insett att bra UC inte är värt så mycket när skuldkvoten ligger på runt 2.0 men bra ändå för att hålla motivationen uppe.
Jag har inte mycket respekt för UC, precis. :) UC ser inte fundamentala saker för en persons ekonomi, och därför blir UC i det närmaste värdelöst. Jag menar inte bara att UC inte ser snabblån som folk tagit "utanför UC", utan också tillgångar. Dessutom försöker UC att applicera statistik på individnivå, det är ju liksom deras grej, och det är ju helt uppåt väggarna. Jag förstår helt enkelt inte varför, får man anta, kunniga ekonomer och matematiker på finansbolagen inte korrekt avfärdar UCs tjänst som obrukbar eftersom tjänsten inte kan ge korrekt svar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag förstår inte hur uc inte kommit på att dom ska ta in uppgifter om barn och ev fordon..
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag förstår inte hur uc inte kommit på att dom ska ta in uppgifter om barn och ev fordon..
Eller sparmedel. Har man tio miljoner i en indexfond på Avanza men tjänar 350k om året och har ett blancolån på 400k så har man, tydligen, en riskfylld ekonomi och det är hög risk för att man ska få betalningsanmärkning inom 12 månader. För så säger algoritmen och statistiken.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Eller sparmedel. Har man tio miljoner i en indexfond på Avanza men tjänar 350k om året och har ett blancolån på 400k så har man, tydligen, en riskfylld ekonomi och det är hög risk för att man ska få betalningsanmärkning inom 12 månader. För så säger algoritmen och statistiken.

Den uppgiften rapporterades typ till 2007, innan förmögenhetsskatten togs bort.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Låneforumets nya namninsamling: "Återinför förmögenhetsskatten igen så att en av UCs blinda fläckar försvinner!" :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp