• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Fått mail från Pjum nu angående flytt av kredit. Jag är tidigare kund hos Pjum så om jag avstår erbjudande så slås Divide krediten ihop med tidigare kredit hos Pjum.


Nu är din kredit flyttad från Divide till Pjum. Se bifogat erbjudande där vi erbjuder 15% rabatt om du väljer att förtidslösa den del som kommer från Divide.

Hälsningar,
Teamet hos Pjum
Sjukt att de kan göra så. Det skiljer väl en hel del mellan räntan på Divide kontra Pjum? Vad menar dom att du ska få 15% rabatt på? Din del som du hade på Pjum innan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Sjukt att de kan göra så. Det skiljer väl en hel del mellan räntan på Divide kontra Pjum? Vad menar dom att du ska få 15% rabatt på? Din del som du hade på Pjum innan?
Ja tyvärr så blir räntan högre den blir som på tidigare kredit hos Pjum 25%. Jag hade tidigare ca 35000 hos Divide och fått erbjudande om att slutlösa den krediten för ca 29000 i slutet på oktober.

 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Hej!
Hmm jag har inte heller fått någon info om detta och kan logga in som vanligt på divide. Min kredit där är dock uppsagd och spärrad för uttag sen länge och jag betalar bara minsta belopp varje månad (typ 150 spänn) .
kanske bara gäller aktiva krediter men vad händer då med mitt haha ?
enklast att fråga divide såklart men tänkte
Om nån här vet :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
ska bli intressant när Pjum tar kontakt med en.
 
Senast ändrad:

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Jag fick mail nu från Divide.
"
Tack för din tid hos oss. Vi vill meddela att ditt konto har stängts. Eventuell oreglerad kreditskuld hanteras antingen av rättsväsendet, kronofogden eller annan fordringsägare.



Vid frågor hänvisar vi till någon av ovanstående.
"
Fan håller dom på med?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag fick mail nu från Divide.
"
Tack för din tid hos oss. Vi vill meddela att ditt konto har stängts. Eventuell oreglerad kreditskuld hanteras antingen av rättsväsendet, kronofogden eller annan fordringsägare.



Vid frågor hänvisar vi till någon av ovanstående.
"
Fan håller dom på med?
Låter jättekonstigt? Låg du efter med fakturor?
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Och när jag försöker logga in får jag detta:
Ditt kreditavtalet är uppsagt med anledning av utebliven betalning. Din skuld hanteras av extern part eller kronofogdsmyndigheten som ansvarar för att driva ärrendet vidare. Du är inte längre kund hos oss och vi hänvisar i första hand till Kronofogdemyndigheten.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Och när jag försöker logga in får jag detta:
Ditt kreditavtalet är uppsagt med anledning av utebliven betalning. Din skuld hanteras av extern part eller kronofogdsmyndigheten som ansvarar för att driva ärrendet vidare. Du är inte längre kund hos oss och vi hänvisar i första hand till Kronofogdemyndigheten.
Låter jättekonstigt om du betalt dina fakturor? Kan du inte försöka skriva till dem?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp