• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Alltså sen dom ändrade till preliminär ansökning från det där intresseanmälan har jag fortfarande gjort 0 ansökningar haha. Så jävla flummigt bolag.
men hur många ansökningar gjorde du innan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag tycker räntekostnaden är för hög på denna månads avi. Kostnaden är högre än någon annan månad innan trots att mitt lån är mindre än någonsin efter löpande amorteringar. Smyghöjer de räntan utan att meddela kunderna? Någon annan som upptäckt samma?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag tycker räntekostnaden är för hög på denna månads avi. Kostnaden är högre än någon annan månad innan trots att mitt lån är mindre än någonsin efter löpande amorteringar. Smyghöjer de räntan utan att meddela kunderna? Någon annan som upptäckt samma?
Jag reagerade på det också.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Samma sak för mig. Det skiljer visserligen bara 10 kr i räntekostnad från förra månaden men visst ser det annorlunda denna månad.

Jag tycker räntekostnaden är för hög på denna månads avi. Kostnaden är högre än någon annan månad innan trots att mitt lån är mindre än någonsin efter löpande amorteringar. Smyghöjer de räntan utan att meddela kunderna? Någon annan som upptäckt samma?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Ja dom får öka räntan ska dock meddelas i sånt fall.
Inte läst avtalen dom har men de flesta har ju rörlig ränta för att kunna ha samma marginal beroende på inlånings kostnad.

Så det lär dom avtalat in, annars får dom inte
 

Bjärred

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 April 2019
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vet om det har varit någon skillnad för mig, svårt att jämföra då mitt utlånade belopp skiljer sig mycket från månad till månad (sätter in och tar ut mycket). Dock inget konstigt att den här månadens faktura har högre ränta än förra då mars har fler dagar än februari.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp