• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Ikeakort och göra kontantuttag? Gräns dock 40k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Är väl same same då Ikano ligger bakom krediten på Ikea också?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
100 ifrån Collector bör komma idag + 60.000 utav OPR finans...

Så jag är ganska nära nu. Behöver ca 300.000 till även om 200.000 förmodligen hade räckt.

Så fortsätt komma med tips!
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Är det någon som vet när en tagen UC via låneförmedlare blir för gammal.. är det efter en vecka eller en månad.. om jag vill söka exempelvis kreditkort hos BN och UC togs för blanco, går detta på samma upplysning? Kanske enklast och ringa de..
Hmm... jag ringde BN och de sa att en ny UC skulle tas för att produkterna var olika dvs min ansökan via Advisa för samlingslån och nu skulle det handla om kreditkort.. jag förstår inte varför det är olika svar... det verkar inte vara ngn som helst transparens eller rutin kring detta, jag kan inte äventyra ytterligare en tagen UC för då kanske jag ligger ännu sämre till efter sommaren när jag på nytt ska söka efter ett samlingslån.. så tröttsamt..
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
100 ifrån Collector bör komma idag + 60.000 utav OPR finans...

Så jag är ganska nära nu. Behöver ca 300.000 till även om 200.000 förmodligen hade räckt.

Så fortsätt komma med tips!
Du kämpar verkligen. Vet hur jobbigt det är att få ihop det. Lite nyfiken på OPR Finans. Är de lätta att få lån hos? Och tar de UC?
 
S

Slutspelat

Gäst
Poäng: 0
Du menar om det är det jag tar dessa lån till? Stämmer bra. Har ganska marginellt med krediter/smålån.

Kommer dom låta dig vara ifred sen? Vill du berätta hur mycket ränta du betalt på det ursprungliga beloppet? Antar att dem är värre än det värsta sms—lånsbolaget...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp