• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Ska jag skriva Klarna kanske? Där har jag 140.000 typ...

Angående om du får erbjudande från Forex och de säger lösenkrav så har de riktlinjer angående lösenkraven.
Å exempelvis klarna är en av dom. Så välj ej dom isåfall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 138
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Ska jag skriva Klarna kanske? Där har jag 140.000 typ...

Vad kostar Klarna för dig, min är på 38000 och jag är visserligen sen men klarna vill ha över 7500 kr den här månaden. Känns väldigt dyrt jämfört med betalkoll. Jag har inte fått använda min klarna på ett år heller (betalade hela skulden på 47 en månad och maxade den igen snabbt) så har bara betalat ner den från 47k
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Vad kostar Klarna för dig, min är på 38000 och jag är visserligen sen men klarna vill ha över 7500 kr den här månaden. Känns väldigt dyrt jämfört med betalkoll. Jag har inte fått använda min klarna på ett år heller så har bara betalat ner den från 47k

10.000 i månaden ganska exakt. Hade ju närmare 200K i början. Problemet är att jag missar rätt vad det är 3-4 månader och då vill dom ha 30-40k åt stöten. Så är det nu bland annat. Så Klarna måste också få en jävla stor del när lånen tas...

Till min fördel är att jag kommer få ca 100.000 på två månadslöner och om jag inte har massa ränta att betala till dom kan jag i princip lösa ALLA mina smålån/krediter. Inte riktigt men i princip alla.

Så då kommer jag "bara" ha blancolån. Men det "sämsta" blancolånet kommer jag försöka amortera ner med skatteåtebärgning+min årsbonus i februari.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Angående om du får erbjudande från Forex och de säger lösenkrav så har de riktlinjer angående lösenkraven.
Å exempelvis klarna är en av dom. Så välj ej dom isåfall.

Oj...Bra att veta. Så dom löser inte klarna åt mig? Vet du varför? Betalar dom ut pengar till mig då eller vill dom inte lösa lånet alls då?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hur är det om man går via låneförmedlare, väljer ett erbjudanden som sedan långivare drar tillbaka av någon anledning. Kan man då välja sitt andra val då via låneförmedlaren?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Hur är det om man går via låneförmedlare, väljer ett erbjudanden som sedan långivare drar tillbaka av någon anledning. Kan man då välja sitt andra val då via låneförmedlaren?

Japp! Det ska gå bra. Tror man har sex dagar på sig så det gäller att vara effektiv minst sagt...
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Oj...Bra att veta. Så dom löser inte klarna åt mig? Vet du varför? Betalar dom ut pengar till mig då eller vill dom inte lösa lånet alls då?

När jag mailade in de jag ville lösa så fick jag bara till svar att de ej kunde lösa någon av dessa:

  • ICA Banken
  • Lån & Spar Bank
  • Villabanken
  • American Express
  • SMS-Lån
  • CSN (studielån)
  • Klarna
Utan jag var tvungen och välja andra lån jag hade. Betalar ej ut så man får betala själv, utan har man exempelvis bara lån hos Ica och klarna och vill samla dessa med Forex å de har lösenkrav så kommer det bli nekat lån från Forex sida. Varför vet jag ej...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Sjukt märkligt faktiskt, helt obegripligt varför dom exempelvis inte löser översta tre vilka är vanliga banker som registrerar sina lån på UC....
Då är forex inget alternativ för mig.
Tack för heads up!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 138
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
10.000 i månaden ganska exakt. Hade ju närmare 200K i början. Problemet är att jag missar rätt vad det är 3-4 månader och då vill dom ha 30-40k åt stöten. Så är det nu bland annat. Så Klarna måste också få en jävla stor del när lånen tas...

Till min fördel är att jag kommer få ca 100.000 på två månadslöner och om jag inte har massa ränta att betala till dom kan jag i princip lösa ALLA mina smålån/krediter. Inte riktigt men i princip alla.

Så då kommer jag "bara" ha blancolån. Men det "sämsta" blancolånet kommer jag försöka amortera ner med skatteåtebärgning+min årsbonus i februari.

Mmm, har också börjat tumma på Klarna för att betala annat då och då. Det är jäkligt bra pengar med 100.000 kr, vore skitbra. Jag är inne på samma spår med att gå hårt på sms-lån och ta blanco sen. Har inte uberlön men en bil á 70-75.000, skatteåterbäring och random skit att sälja så jag ska få bort 70.000 iaf i sms-lån maj/juni, 7000 mindre minus per månad. (Ligger fortfarande lite back så börjar med 70) Då är utgifterna på jäkligt lite jämfört med innan om man kör betala in och plocka ut på ett antal krediter och sms-lån, sen går jag & mannen hårt in på mannens värsta lån, och sen hoppar tillbaka till mina sista, sen hans sista. Med målet 0-2 ff och 230k bort i sms-lån i mitten av maj nästa år och en massa bort i blanco, förutsatt att jag får 31.000 efter skatt per månad ett helt år sep 19-jun 20 kommer man kunna amortera ner snabbt. Vet inte om det går att få samlingslån 2020 men det är alltid värt att få bort skitlån oavsett. Vaknade och var sjukt stressad och insåg det jag insett förr, sms-lånen måste bort först, hellre påminnelse på vanliga räkningar och gulla lite och bli sen 5-25 dagar än att ha kvar sms-lån en enda månad till.
Ska prova samma sak som dig sen och se om jag kan samla lite till schysst ränta vår 2020... Har ett bank norwegian (ej på mig men hushållets utgifter dras ju ned) på 150.000 med 25% ränta eller något som har 2700 ränta per månad. Ska attackera det lånet.
Har typ gått och samlat krukor, halsband, utländska sedlar och allt möjligt skit för att dra in några tior. :D måste fasen komma i fas. Hoppas du klarar att få ihop det med drömscenariot.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp