• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag är helt för att ”få bort” kontanterna.
När de försvinner bör ju rån av det slaget minska. Men tills dess är det väl tyvärr så att eftersom en hel del fortfarande handlar med kontanter så måste butiker/restauranger ha en växelkassa. Och därmed blir det ju en slant för idioterna (rent ut sagt) att råna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Till viss del kan jag tycka att det är bra att det endast är kortbetalning. Några av mina favoritfik här i stan har det sedan några år tillbaka och det är betydligt säkrare för personalen. Det enda sura för egen del, om jag ska vara egoistisk, är att om jag lyckats lägga undan en peng till att fika så kan jag inte gå dit och fika. Detta då jag inte använder intte använder kort eftersom jag försöker lära mig hantera pengar, vilket gör att jag endast betalar kontant. Jag behöver istället ha med mig min man eller en kompis som har kort och jag betalar till dem innan om jag ska fika på något av de fiken. För inte fan tänker jag fika på Hollandia bara för att de fortfarande tar emot kontanter (har jag för mig) när jag väl har råd med en fika ute :p
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Till viss del kan jag tycka att det är bra att det endast är kortbetalning. Några av mina favoritfik här i stan har det sedan några år tillbaka och det är betydligt säkrare för personalen. Det enda sura för egen del, om jag ska vara egoistisk, är att om jag lyckats lägga undan en peng till att fika så kan jag inte gå dit och fika. Detta då jag inte använder intte använder kort eftersom jag försöker lära mig hantera pengar, vilket gör att jag endast betalar kontant. Jag behöver istället ha med mig min man eller en kompis som har kort och jag betalar till dem innan om jag ska fika på något av de fiken. För inte fan tänker jag fika på Hollandia bara för att de fortfarande tar emot kontanter (har jag för mig) när jag väl har råd med en fika ute :p

Espresso House på Hansa hänger ja ofta på... men dom har helt slutat med kontanter... :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 038
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Jag var på krogen i Malmö för några veckor sedan och betalade kontant.

Ja jag skrev inte att alla ställen tagit bort kontanter helt men många har tyvärr gjort det och jag är HELT säker att 90% av ställena kommande fem åren kommer göra detsamma. Tyvärr. Jag föredrar precis som du kontanter.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Espresso House på Hansa hänger ja ofta på... men dom har helt slutat med kontanter... :)
Haha...Ja där har jag sprungit in ibland innan jag jag stressat vidare med något av barnen. Är jag ensam och haft möjlighet att unna mig, blir det oftast Kafferosteriet (godare kaffe). De och Katarina vet jag garanterat endast tar kort eller swish :) Annars brukar jag köra på att ha med mig kaffetermos och sätta mig i Kungsparken när det är ok temperatur ute.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 038
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Lutar åt en lånforumfika på Espresso House Hansa :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 038
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Kommer precis därifrån... en Latte med en väninna... :)

Fan då måste jag sett dig!!! Sprungit 2-3 gånger till och från systembolaget Hansa och kom precis hem, genade en av gångerna genom just Espresso House :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp