• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Kvarstad var ett tag sedan nu, inte för att jag skulle se fram emot en sådär stor strulig en, men en lite lagom kvarstad vore kul att få i knät ändå.
Jag undrar, hur gör man om man hittar fordonen i ett land långt bort? Över hundra fordon! Är det ni som åker och hämtar dom eller anlitar ni några andra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag undrar, hur gör man om man hittar fordonen i ett land långt bort? Över hundra fordon! Är det ni som åker och hämtar dom eller anlitar ni några andra?

Kfm gör ingenting då, möjligen begär hjälp av landets motsvarighet att få tag i prylarna, men bara för skatteskulder tror jag, och inte ens alla sådana.
E-målssökande får reda ut det bäst dom vill.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hört talas om något fordonsstopp som gjorts på fel sida om det var norska eller finska gränsen, stoppet i sig var ok men det gick inte att göra så mycket från kfms sida då bilen stod några hundra meter fel.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Ja alla blir inte skuldsatta pga lyxprylar, resor etc.

Själv blev jag skuldsatt pga ensamstående med med två små döttrar, jobb med dåliga löner, arbetssökande och handlat mat, kläder till döttrarna, dyra elräkningar på hyresrätt med kallhyra m.m på avbetalning och tagit lån. Lån med fruktansvärt höga räntor.

 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja alla blir inte skuldsatta pga lyxprylar, resor etc.

Själv blev jag skuldsatt pga ensamstående med med två små döttrar, jobb med dåliga löner, arbetssökande och handlat mat, kläder till döttrarna, dyra elräkningar på hyresrätt med kallhyra m.m på avbetalning och tagit lån. Lån med fruktansvärt höga räntor.

"Över 400 000 svenskar har nu betalningsanmärkningar hos Kronofogden."

Fick vara färdigläst där redan tydligen
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Ja alla blir inte skuldsatta pga lyxprylar, resor etc.

Själv blev jag skuldsatt pga ensamstående med med två små döttrar, jobb med dåliga löner, arbetssökande och handlat mat, kläder till döttrarna, dyra elräkningar på hyresrätt med kallhyra m.m på avbetalning och tagit lån. Lån med fruktansvärt höga räntor.

finns väl ett mörkertal med personer som "flyttat" hem till sina hemländer med svenska bidrag/lån/bilar/telefoner på hand.. skulle va intressant hur många % av anmärkningar är sådana människor.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
finns väl ett mörkertal med personer som "flyttat" hem till sina hemländer med svenska bidrag/lån/bilar/telefoner på hand.. skulle va intressant hur många % av anmärkningar är sådana människor.
Vad jag hör av delgivningen är det marginellt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp