• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hade nyligen en familj som fått råd av en skuldrådgivare att släppa allt och söka skuldsanering .
Rådgivaren hade sålt in att om man sökt skuldsanering så var det ingen fara att något kunde hända. Fanns fritidshus med värde på kanske 200k som Rådgivaren kommit fram till att man fick ha kvar pga ringa övervärde, var någon stuga som verkar gått i arv.
Nu sitter bägge med ganska maffiga löneutmätningar, bland annat fritidshus och bostaden utmätt.
Otroligt arg budget och skuldrådgivare som ringt och skulle läxa upp mig om gällande rättsläge.
Blev inte bättre när jag förklarade att jag trodde han skämtade med mig..
Okunskapen hos många budget och skuldrådgivare är inte okej.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Hade nyligen en familj som fått råd av en skuldrådgivare att släppa allt och söka skuldsanering .
Rådgivaren hade sålt in att om man sökt skuldsanering så var det ingen fara att något kunde hända. Fanns fritidshus med värde på kanske 200k som Rådgivaren kommit fram till att man fick ha kvar pga ringa övervärde, var någon stuga som verkar gått i arv.
Nu sitter bägge med ganska maffiga löneutmätningar, bland annat fritidshus och bostaden utmätt.
Otroligt arg budget och skuldrådgivare som ringt och skulle läxa upp mig om gällande rättsläge.
Blev inte bättre när jag förklarade att jag trodde han skämtade med mig..
Man slutar aldrig bli förvånad…:)
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Okunskapen hos många budget och skuldrådgivare är inte okej.
Tycker att man ska ha deras hjälp när det gäller det administrativa men när det gäller det avgörande beslut man måste ta mer hjälp kan man få här på forumet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 943
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tycker att man ska ha deras hjälp när det gäller det administrativa men när det gäller det avgörande beslut man måste ta mer hjälp kan man få här på forumet.
Kan men här kan man också få helt vansinnigt felaktiga råd och klargöranden..
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Kan men här kan man också få helt vansinnigt felaktiga råd och klargöranden..
Man ska tänka efter naturligtvis.Om det finns 5 inlägg om något och 2 av dem säger samma sak (speciellt om du eller Myra eller Insatt och några andra är inblandade)då kan man lita på det vågar säga 100 %.
 
Senast ändrad:

Daniel4

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Någon som kan komma med några bra tips för att skjuta fram ett lån hos Nordea i en vecka då det är löning då jag har 3 förfallna fakturor och riskerar att hamna hos Inkasso?

Har pratat en del gånger med lånansvariga men dessvärre utan framgång trots att de förstår situationen. Vissa har varit mer trevliga och andra stenhårda och bittra. Någon som har några förslag på lösningar?

Lånet går vidare den 21 januari och jag skulle betala alla 3 fakturor senast den 26 januari. Kan förmodligen betala äldsta fakturan redan på fredag men de går ej med på det.
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Vad är det för förfallna fakturor?
Jag gillar inte sådana tjänster, men det finns de som betalar dina fakturor, och du kan skjuta på betalning. Billender tror jag är ett.
 

Daniel4

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Känner till Billender men det är ej aktuellt samt för lågt belopp sett till mina fakturor.

Någon som har erfarenhet av någon bank som skjutit fram ett liknande ärende?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp