• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Varför denna ton? Har Du något otalt med @Myra ?
Inte vad jag vet men alltid retar man nån men det är tur att jag inte har som mål i livet att vara omtyckt av alla. Så var totalt främmande individer har för förväntningar på mig bekommer mig inte ett dugg. Och jag har som forummedlem noll förväntningar på linzlussen men som moderator har jag förväntningar på att man får utlopp för sina aggressioner på annat håll.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag skulle säga att det är mänskligt att om man ständigt lever på existensminimum och plötsligt har 50 kr över, att inte lägga dem i en burk utan köpa en lite dyrare middag eller rentav en dessert till familjen.
Ja det är mänskligt men kan anses som totalt ansvarslöst beteende av vissa som aldrig levt på existensminimum.
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
46
Poäng
146
Inte vad jag vet men alltid retar man nån men det är tur att jag inte har som mål i livet att vara omtyckt av alla. Så var totalt främmande individer har för förväntningar på mig bekommer mig inte ett dugg. Och jag har som forummedlem noll förväntningar på linzlussen men som moderator har jag förväntningar på att man får utlopp för sina aggressioner på annat håll.

Jag kommer aldrig att stryka någon medhårs bara för att personen ifråga har en viss epitet på ett forum. Att hålla på och ryggdunka varandra samtidigt som det är nästintill fult att prata om elefanten i rummet kommer knappast att hjälpa någon i längden. Men jag har som sagt 0 förväntningar på att du ska förstå den större bilden, varför kan du nog räkna ut själv (hoppas jag).
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
46
Poäng
146
Ja det är mänskligt men kan anses som totalt ansvarslöst beteende av vissa som aldrig levt på existensminimum.
Ja, för mig låter det helt idiotiskt att istället för att spara 50 kr i veckan för att inte behöva skuldsätta sig hellre väljer att köpa 2 burkar bearnaisesås istället för pulverbea för att man ville lyxa till det. Det är därför vi har förvaltarskap att tillgå.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
D
Jag kommer aldrig att stryka någon medhårs bara för att personen ifråga har en viss epitet på ett forum. Att hålla på och ryggdunka varandra samtidigt som det är nästintill fult att prata om elefanten i rummet kommer knappast att hjälpa någon i längden. Men jag har som sagt 0 förväntningar på att du ska förstå den större bilden, varför kan du nog räkna ut själv (hoppas jag).
Du tror det hjälper mer att säga att folk är tröga och inte kan spara 20kr i veckan? Du tror att om du säger så så ändras beteendet?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja, för mig låter det helt idiotiskt att istället för att spara 50 kr i veckan för att inte behöva skuldsätta sig hellre väljer att köpa 2 burkar bearnaisesås istället för pulverbea för att man ville lyxa till det. Det är därför vi har förvaltarskap att tillgå.
Då huvuddelen av dina inlägg är väldigt otrevliga med epitet på människor du inte känner undrar jag vad du får ut av att skriva dessa inlägg?
Man kan ju tipsa och råda konstruktivt utan att bete sig som du gör menar jag.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Herregud vad tonen har blivit hård på forumet. Jag minns när 90 procent av inläggen handlade om att hjälpa eller åtminstone inte vara spydig mot varandra... Men nu känns det som att man konstant letar efter någon att bråka med. Tagga ner, eller lär er att ignorera!
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Årets fattigaste vecka börjar nu, en vecka innan januarilön brukar man säga.

December har 31 dagar och decemberlönen kommer tidigt. 22a december.

Vilket gör att det är i princip 5 hela veckor mellan 22a december och lönen 25e januari.

Samtidigt som det är resor, hemvändare, ledigheter, jul/julklappar, nyrårsfirande, reor och shopping veckorna strax efter december lönen.
Grabben fyller 24 januari. vilket "lotto"
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Herregud vad tonen har blivit hård på forumet. Jag minns när 90 procent av inläggen handlade om att hjälpa eller åtminstone inte vara spydig mot varandra... Men nu känns det som att man konstant letar efter någon att bråka med. Tagga ner, eller lär er att ignorera!

Spårat på sistone.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Spårat på sistone.
Har nog med att göra att folk idag är "sprängda" på riktigt och överskuldsättningen har ökat markant.
I början var det mest "speltorskar/shoppoholic" här inne och en och annan som behövde lite hjälpa för att städa upp dåliga vanor.
Nu verkar väääääldigt många kommit in i hamsterhjulet där man släcker lån med nya lån tills det inte går längre mtp bolåneräntorna och låna pengar varit gratis.

Hela klimatet har blivit sjukt.


Bara kolla, när jag ansökte skuldsanering första gången så var väntetiden 2månader.
Jag väntande nästan 7 månader på samtal och har haft inledande i snart 3 månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp